ARA ÉS L’HORA presenta la campanya per fer #SíoSí un nou país

Actualitat

ARA ÉS L’HORA presenta la segona fase de la campanya

El moviment ARA ÉS L’HORA, impulsat per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Òmnium Cultural, ha presentat aquest dimecres la segona fase de la campanya, encaminada a aconseguir que el SíSí sigui l’opció majoritària a la consulta del 9 de novembre. La presidenta de l’ANC, Carme Forcadell, el vicepresident d’Òmnium, Quim Torra, i el director de la campanya, Oriol Soler, han intervingut a la roda de premsa.

La campanya pretén arribar a tots els racons del país per a escoltar a tothom, per tal que tothom pugui opinar sobre el país que vol construir. És per això que es necessiten 100.000 voluntaris per dur a terme un porta a porta en què no s’intenta convèncer ningú, si no escoltar i fer una breu enquesta. Així, la campanya es basarà amb la participació de la gent i amb els seus somnis, i és per això que hi haurà múltiples cartells i missatges, amb dos únics elements en comú: el “Vull”i el “Sí o Sí”. Enmig hi haurà cabuda pels desitjos i maneres d’entendre el país de tots aquells que hi vulguin participar.

Forcadell, en la seva intervenció, ha fet referència a l’èxit de la Via catalana 2014; explicant que és la millor carta de presentació per aconseguir que “el Sí a la independència guanyi a les urnes el 9N”. Forcadell ha afegir que “no hi ha cap motiu perquè el 9 de novembre no hi hagi les urnes per la consulta”, i ha explicat que la tasca d’ARA ÉS L’HORA és “guanyar-la”. En aquest sentit, ha expressat que la campanya començarà el 4 d’octubre, però que en cas que el Tribunal Constitucional la suspengui, la resposta serà iniciar la campanya aquella mateixa tarda. “Davant la decisió del TC, la resposta serà consulta, consulta i consulta”, han coincidit Forcadell i Torra.

El vicepresident d’Òmnium ha explicat que “la independència serà l’oportunitat de construir el país de tots, i de tots depèn que l’aconseguim”. En aquest sentit, ha demanat que els catalans siguin amos del seu destí per “empènyer tots junts per fer possible la campanya política més important” de la història del país.

Soler, per la seva banda ha detallat les característiques de la campanya, amb l’objectiu de “tacar el país de groc” i aconseguir, a través dels 100.000 voluntaris,“arribar als 2’5 milions de cases que hi ha a aquest país”.