Comunicat conjunt d’Òmnium, l’ANC i l’AMI

Òmnium denuncia el to i les amenaces del govern espanyol

Òmnium Cultural, l’ANC i l’AMI denuncien el to i les amenaces del govern espanyol que aquest divendres ha demanat al Tribunal Constitucional que obri la via penal contra la presidenta del Parlament, Carme Forcadell. L’executiu espanyol ha pres aquesta decisió després que el Parlament aprovés aquesta setmana el full de ruta del procés constituent. En un comunicat conjunt, Òmnium, l’ANC i l’Associació de Municipis per la Independència adverteixen que actituds com les del govern espanyol “expulsen les solucions acordades i aboquen a vies unilaterals”.

En aquest sentit, totes tres entitats han reclamat “sentit democràtic a les institucions de l’estat espanyol  i el reconeixement de la majoria parlamentària catalana nascuda el 27 setembre”.

El comunicat emès per Òmnium, l’ANC i l’AMI insta al govern espanyol a pactar data i pregunta per concretar l’exercici del dret a decidir amb la celebració d’un referèndum sobre la independència, com l’única via per evitar una col·lisió institucional i per retornar a la via política i democràtica la solució del futur polític de Catalunya.