200 persones assisteixen al lliurament dels Premis Sambori Òmnium 2012
,,,
Unes 200 persones han assistit aquest divendres l’acte de lliurament dels Premis Sambori Òmnium 2012 d’àmbit català. Els guanyadors de la 6a edició d’aquests premis han rebut el guardó a l’auditori del Centre Cultural Teresa Pàmies (c/ Urgell,145, de Barcelona). L’acte, que ha estat conduït per Jordi Gil, presentador de l’informatiu InfoK, ha comptat amb un tast del musical Trifulkes de la Katalana Tribu a càrrec de la companyia Zitzània Teatre. Per la seva banda, Muriel Casals, presidenta d’Òmnium, ha destacat l’orgull que és per a l’entitat poder premiar els joves que han de ser el futur de la literatura catalana.
Relació de guanyadors dels 6è Premi Sambori Òmnium
El Jurat del 6è Premi Sambori Òmnium, format per Joan Duran, Xavier Gimeno, Mireia Lleó, Vicenç Llorca , Cèlia Sànchez-Mústich i Mireia Vidal- Conte, ha acordat concedir els següents guardons entre les obres seleccionades prèviament a nivell territorial
Tercers llocs
Cicle inicial de primària
El nen que no entenia els números
Un conte amb un plantejament inicial ben original i força difícil d’encarar per un autor tan jove: el d’aconseguir convertir en familiar, entranyable i, fins i tot poètic, el món, aparentment fred, de les matemàtiques. És per aquest motiu –i perquè serveixi d’exemple als futurs lectors- que el jurat l’ha seleccionat per a ser premiat i reconegut.
De Jana Reyes Herrera
De l’ Escola L’Olivar de Castellnou de Bages
Cicle mitjà de primària
En Bernat i l’Aina a Artiga de Lin
La veu dels avis quan han estat persones properes a la terra, als racons del paisatge. L’estimació del lloc que hem fet nostre, la força de la natura. Tot això és el que el jurat ha pres en consideració en aquesta narració.
D’Heribert Santamaria Barta
De l’Escola Frederic Godàs de Lleida
Cicle superior de primària
L’amistat de Bastiments i el Ter
El jurat vol cridar l’atenció sobre el treball literari a partir de la personificació del paisatge, que dota de dimensió poètica el territori comprès entre la muntanya de Bastiments i el riu Ter.
D’Ingrid Subirana Àlvarez
De l’Escola Doctor Robert de Camprodon
Primer Cicle de Secundària
Llibre obert
Un text que explora el joc de miralls amb dues veus contraposades, la del llibre i una seva lectora. Creatiu, condensat i amb un punt de vista original.
D’Ariadna Rodés Solà
Del Col•legi Nostra Senyora del Carme de Balaguer
Segon Cicle de Secundària
Sakineh
Gairebé es tracta d’un poema escrit en prosa. Fixa un instant líric. Hi ha concisió, concentració i un aprofundiment destacable en el drama humà.
De Joana Santos Juidias
De l’Institut Pere Alsius de Banyoles
Batxillerat i Cicles Formatius
El meu barri
L’itinerari d’una descripció que s’intueix basada en l’experiència, una bona descripció que sap anar més enllà de si mateixa i crear una atmosfera emocional tan simple com colpidora.
De Martí Tarragó Aymerich
De l’Institut Damià Campeny de Mataró
Segons llocs
Cicle Inicial de Primària
L’ermita i la Taràntula
És un conte que destaca per un ús acurat del llenguatge i per un arrodonit desenvolupament de la trama. La sensibilitat que traspua i els valors d’amor i proximitat als animals i a l’entorn natural han estat els motius que han empès al jurat a premiar-lo.
De Judith Agel Gelis
De l’Escola Teresa Altet de Rubí
Cicle Superior de Primària
Diari de la primera nena que va viatjar en el temps
El jurat vol subratllar la fluïdesa narrativa del relat a partir d’una estructura en forma de diari on es barreja amb eficàcia realitat i ficció.
De Martina Sanahuja Sanz
Del Col•legi Episcopal de Lleida
Primer Cicle de Secundària
Brownie 2012
Encapçala el text una dedicatòria a Pere Calders, i s’hi entreveu la tradició literària com a inspiració. Una història ben travada, en to d’humor. Original.
Ferran Rico Andrés
De l’Escola Sant Nicolau de Sabadell
Segon Cicle de Secundària
Rodatge
Una senzilla i breu història d’amor des del silenci i l’anonimat. Ben elaborada i amb tocs de prosa poètica.
Jordi Estapé Montserrat
De l’Institut Damià Campeny de Mataró
Segon Cicle de Secundària. Accèssit.
L’arracada
De vegades les coses que per a un mateix són molt importants, passen a segon terme quan les comparem amb el món tan viu que tenim al davant. A partir d’una arracada perduda, molt valuosa per a la protagonista, veiem desfilar un munt de persones diverses. Una narració plena de detalls i de vianants que es creuen, fruit de l’observació.
Victòria Gueyne
Col•legi Pompeu Fabra La Bressola de El Soler
Batxillerat i Cicles Formatius
Les llums de Tòquio
Monòleg interior ben travat i inquietant. El títol clarifica la intenció del text: Tòquio és un pretext per expressar sensacions contradictòries de llums i foscors emocionals, potser relacionades amb l’imaginari que d’aquesta ciutat podem tenir.
Mireia Garriga Camps
De l’Escola Sant Nicolau de Sabadell
Primers llocs
Cicle Inicial de Primària
Els músics i els peixos
Una narració que sorprèn per la riquesa de vocabulari i les grans dosis d’imaginació, comicitat i empatia amb què està construït. El jurat l’ha considerat mereixedor del primer premi en la seva categoria i en destaca, a banda de les qualificacions esmentades, la bona resolució del plantejament i el valor del cooperativisme en què s’assenta la trama.
Mar Solans Arbonés
De l’Escola Espiga de Lleida
Cicle mitjà de Primària
La Lluna que no vol estar sola
El jurat ha escollit aquesta obra per considerar-la ben escrita, amb un bon ritme narratiu i perquè ens parla de coses tan impactants com els forats negres i les galàxies. Els astres prenen vida i es relacionen amb un nen i una nena. I tot plegat, dins d’un somni.
Andrimar Martínez Martínez
De l’Escola Arraona de Sabadell
Cicle Superior de Primària
Un Sentiment gèlid
El jurat vol destacar l’habilitat literària a l’hora de descriure un estat d’ànim interior amb sentit poètic i to reflexiu, de manera que “el sentiment gèlid” impacta damunt el lector.
David Aliagas Cochs
De l’Escola Puigcerver de Reus
Primer Cicle de Secundària
Jo, el cuiner, el fideu i l’harpia
Una història àgil i molt sorprenent, amb punts de fresca i subtil ironia i amb la imaginació al servei de l’humor crític, tot plegat culminat amb un bon final que fa somriure.
Maria Ullés Cortina
De l’Escola Santa Anna de Barcelona
Segon Cicle de Secundària
Liti
La crua realitat a través d’una mirada ambiguament innocent.
Hi trobem gran capacitat d’abstracció, intensitat i una estructura coherent. Una enigmàtica història que atrapa de bon principi.
Raluca Bianca Mester
De l’Institut Francesc Ribalta de Solsona
Batxillerat i Cicles Formatius
Brioixos
Un text molt creatiu amb un bon ús del llenguatge i del temps narratiu. Les descripcions són acurades i, en alguns moments, apareixen tocs de prosa poètica.
Marina Pallàs Barta
De l’Institut Terres de Ponent de Mollerussa