Òmnium Gironès amplia a tots els instituts de Girona i Salt el projecte Arrelarreu amb alumnes d’aules d’acollida

Actualitat

Més de 120 estudiants de diferents nacionalitats d’onze instituts representaran contes a les biblioteques i escoles el proper mes de març.

El mes de febrer ja han començat les sessions preparatòries a l’aula amb el suport de voluntaris el centre teatral El Galliner.

Òmnium Gironès i el centre de formació teatral El Galliner, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i els ajuntaments de Girona i Salt, impulsen per segon any consecutiu el projecte Arrelarreu, que consisteix que alumnes de secundària de diferents nacionalitats expliquin de manera teatralitzada contes a les biblioteques públiques de Girona i Salt i als centres educatius propers al seu institut.

Després de l’èxit de l’any passat, el projecte Arrelarreu s’ha ampliat aquest curs ja que compta amb la participació de més de 120 alumnes d’onze instituts, tot els vuit que hi ha a Girona i els tres de Salt. Es tracta d’alumnes de centres amb aules d’acollida i que estiguin impulsant el programa de suport de servei comunitari i projectes d’impuls de lectura i escriptura.

Aquests alumnes teatralitzaran els seus contes a les biblioteques municipals de Girona i Salt entre l’1 i el 31 de març en onze sessions adreçades a les famílies i infants de totes les edats. En paral·lel, els alumnes també explicaran els contes en diferents escoles properes als seus centres.  

Aquest mes de febrer ja han començat a l’aula les sessions de formació dels alumnes que duen a terme voluntaris, la major part alumnes d’El Galliner. Durant aquest mes aniran als instituts per orientar els alumnes a l’hora de teatralitzar i representar el conte.

L’objectiu de la iniciativa és promoure la cohesió social, la interculturalitat i l’ús social del català a través de millorar l’expressió oral i escrita i també l’autoestima reforçant les capacitats i la seguretat dels alumnes.

L’Arrelarreu potencia l’accés a la llengua catalana com a llengua comuna dins un marc plurilingüe de respecte per totes les llengües d’origen, amb incidència especial en la pràctica de la llengua catalana com a pròpia del país d’acollida. A més, promou la construcció d’un sentit de ciutadania capaç de donar, davant el fenomen de la immigració, una resposta respectuosa amb els valors bàsics de la democràcia i el respecte pels Drets Humans, oferint als alumnes nouvinguts un espai ciutadà que els ofereixi igualtat d’oportunitats. El projecte té com a eixos transversals la teatralització i l’esperit de compromís cívic.

CALENDARI DE SESSIONS A LES BIBLIOTEQUES

Dimecres 1 de març a les 18h
Biblioteca Carles Rahola de Girona
Alumnes de l’Institut Santa Eugènia (Girona)

Dimecres 7 de març a les 18h
Biblioteca Carles Rahola de Girona
Alumnes de l’Institut Sobrequés (Girona)

Dijous 9 de març a les 18h
Biblioteca Carles Rahola de Girona
Alumnes de l’Institut Ermessenda (Girona)

Dimarts 14 de març a les 17.30h
Biblioteca Antònia Adroher de Girona
Alumnes de l’Institut Carles Rahola (Girona)

Dimecres 15 de març a les 18h
Biblioteca Carles Rahola de Girona
Alumnes de l’Institut Vicens Vives (Girona)

Divendres 17 de març a les 10.30h
Biblioteca Iu Bohigas de Salt
Alumnes de la secció de l’Institut Salvador Sunyer (Salt)

Dimecres 22 de març a les 17.30h
A la Biblioteca Just M. Casero de Girona
Alumnes de l’Institut Narcís Xifra (Girona)

Dijous 23 de març a les 17.30h
Biblioteca Ernest Lluch de Girona
Alumnes de l’Institut Montilivi (Girona)

Divendres 24 de març a les 18h
Biblioteca Iu Bohigas de Salt
Alumnes de l’Institut Salvador Espriu (Salt)

Dijous 31 de març a les 17h
Biblioteca Escola Montfollet de Girona
Alumnes del FEDAC Sant Narcís (Girona)

Dijous 31 de març a les 18h
Biblioteca Iu Bohigas de Salt
Alumnes de l’Institut Vallvera (Salt)