Cicle de conferències: HISTÒRIA I FICCIÓ La història de Catalunya a través de la narrativa.
Reafirmem la voluntat popular expressada pel Parlament Dia: dimarts 8 de maig. Hora: 19.30 h. Lloc: Auditori Winterthur. Av. Diagonal, 547. Barcelona El 8 de maig Òmnium Cultural volem fer sentir la nostra veu. Fem una crida a tots els ciutadans de Catalunya i, especialment, els socis d`Òmnium perquè junts demostrarem que som una nació forta i no volem tolerar que no se`ns escolti. Davant de fets com l`incompliment de l`Estatut de Catalunya en matèria de finançament, la invasió de competències per part del Govern espanyol i l`amenaça del Tribunal Constitucional de retallar encara més l`Estatut, no ens podem quedar de braços plegats. Jordi Porta, president d`Òmnium Cultural, i Isidor Marí, membre de la Junta Directiva d`Òmnium Cultural, exposaran les inquietuds de la societat civil catalana i les propostes per millorar el compliment dels nostres drets i deures. Per dignitat, nosaltres decidim. Perquè ara, més que mai, som una nació! Per consultar la situació de l’Auditori Winterthur i els accessos, cliqueu aquí. Sortiran autocars gratuïts des de Lleida (973 272 584), Sabadell (937 250 742) i Badalona (93 389 56 80).
Història i ficció La història de Catalunya a través de la narrativa
Cicle de conferències amb la col·laboració d’ Amics de la UNESCO Valldoreix-Sant Cugat i l’Arxiu Nacional de Catalunya.
Sant Cugat del Vallès
10, 18, 24, 31 de maig i 7 de juny del 2007 a les 20.00 a l’Arxiu Nacional de Catalunya
Història i ficció La història de Catalunya a través de la narrativa
Cicle de conferències amb la col·laboració d’ Amics de la UNESCO Valldoreix-Sant Cugat i l’Arxiu Nacional de Catalunya.
Sant Cugat del Vallès
10, 18, 24, 31 de maig i 7 de juny del 2007 a les 20.00 a l’Arxiu Nacional de Catalunya
Dijous 10 de maig: "Què em va donar Jaume I per a què jo l’escollís a ell?
A càrrec d’ Albert Salvadó, Enginyer industrial i escriptor. Autor de la trilogia sobre Jaume I: El punyal del sarraí,La reina hongaresa i Parleu o mateu-me
Divendres 18 de maig: ‘Història col·lectiva i memòria personal: les dificultats sobre la recuperació de la història contemporània recent’.
Debat col·loqui presentat per JM. Figueres, prof. d’història de la UAB. Arran de l’edició de dos llibres: Veus de l’exili. 20 testimonis de la diàspora catalana i Entrevista a la guerra, 100 entrevistes. De Lluís Companys a Pau casals (1936 a 1939).
Dijous 24 de maig: ‘Història i novel·la: un estira-i-arronsa cordial’.
A càrrec d’Antoni Dalmau, polític, escriptor. Actualment, president del Teatre Lliure
Entre les seves novel·les històriques destaquen: Terra d’oblit i El testament de l’últim càtar
Dijous 31 de maig: ‘Catalunya i Occitània: una història comuna’.
A càrrec de Xavier Escura, historiador. Autor i editor de la col·lecció de narrativa històrica il·lustrada ‘Temps d’Espases’. Autor d’obres d’assaig històric i de la novel·la històrica Les dames del foc
Dijous 7 de juny:
Vicenç Villatoro, Escriptor, periodista i polític . Autor de vàries novel·les històriques:Evangeli gris – Premi Sant Jordi 1981La dona a la finestra-El Born, 10 de setembre de 1714′.

