Jordi Bellet presenta el llibre ‘Capità Indíbil’, a la seu d’Òmnium

Actualitat

09/03/2007Divendres 16 de març, a 2/4 de 9 del vespre, a l’Hotel Palace (antic Ritz), Combel Editorial presenta una nova col·lecció.

08/03/07 (Redacció ÒC)
Aquesta setmana, la seu d’Òmnium ha acollit la presentació d’un llibre que barreja la realitat i la ficció de manera que tant una com l’altra acaben resultant indestriables. Es tracta de Capità Indíbil, que narra les aventures d’aquest personatge que, abans de convertir-se en la mà dreta del general Líster a l’exèrcit republicà, era simplement el batlle de Castellvell, a les Garrigues, el dia que va començar la Guerra Civil. Enmig de les passions desfermades pels extremistes d’esquerra i de dreta, l’alcalde, un home moderat d’Esquerra Republicana, tracta d’evitar assassinats inútils mentre veu com el seu matrimoni fa aigües.

L’historiador Oriol Junqueras, el filòsof i poeta Ferran Margarit i el director de cinema i professor de literatura Ignasi Ferré van acompanyar Jordi Bellet, autor del llibre, en la presentació de la seva obra. Ignasi Ferré va destacar el contingut ètic i didàctic del llibre, que pot transmetre coneixements tant a aquells que coneixen la nostra història com als qui no la coneixen. També va voler comentar que, malgrat que Capità Indíbil té un final dramàtic, l’autor ha deixat una porta oberta a l’esperança.

Per la seva part, Oriol Junqueras va explicar que, des del punt de vista històric, és molt fàcil d’entendre, perquè es tracta la història amb un llenguatge universal, el llenguatge dels sentiments. Va comentar que no només reflecteix bé la història de Catalunya en un moment determinat, sinó que també mostra l’elevat nivell de compromís dels personatges que defensaven un determinat ideal.