Galícia, la sobrietat de la llum de ponent

Actualitat

19/06/07 (Redacció ÒC) En la darrera sessió del cicle “Catalunya, reptes ètics”, Vicenç Villatoro va fer una defensa aferrissada del model occidental de vida. Per Villatoro, l`època renaixentista i humanista va posar l`home al centre de tot i va donar via lliure al desenvolupament de la ciència i la tècnica. Proclamà que el seu gran desig era “demanar la total separació entre Església i Estat, desacralitzar la veritat”, i amb aquesta separació, segons el periodista, “ja hem fet la revolució”. Una revolució que, segons va afirmar, és el que caracteritza Occident. Segons Villatoro, doncs, el que diferencia les societats occidentals i orientals és la seva concepció teològica. Villatoro, però, va voler aclarir que el concepte d`occidentalisme és una convenció que no té perquè respectar criteris estrictament geogràfics, però sí socials i de manera d`entendre la vida.

Sortides el 22 de juliol i el 5 d’agost.
Primer dia: encontre amb l’Atlàntic

Sortidade Barcelona en vol de línia regular cap a ACORUÑA a les 08.00hs. Arribada a les 09.45. visita panoràmica de la capitalpolítica de Galícia. Dinar en un restaurant. A continuació anirem fins a LUGO, on farem el sopar i dormirem al’hotel.

Segon dia: les arrels històriques

Esmorzara l’hotel i sortida direcció a Villadongaper tal de visitar el seu imponent Castro Celta. Retorn a LUGO. Dinar. Dedicarem tota la tarda a la coneixença del seupatrimoni romà, amb especial atenció a les seves muralles, lloc protegit del’Unesco. Sopar i allotjament a l’hotel.

Tercer dia: el paisatge mític, la Ribeira Sacra

Esmorzara l’hotel. Sortirem direcció sud per tal de conèixer un dels paisatgesculturals més importants d’Europa, ens referim a la Ribeira Sacra. Per tal d’apreciar-ho millor, el nostre recorregutel farem en un modern catamarà (durada d’una hora i mitja aproximadament).Dinar. A la tarda ens aproparem fins a Ribadaviaper tal de conèixer el seu llegat jueu. Sopar i allotjament a OURENSE.

Quart dia: l’encant medieval

Esmorzara l’hotel. Al matí farem la visita guiada a la capital de la Galícia interior OURENSE, ens haurà de sorprendrel’encant del seu casc antic Dinar. A primera hora de la tarda ens aproparemfins l’altra joia medieval de Galícia: PONTEVEDRA.Visita peatonal.  Sopar i allotjament a SANTIAGO DE COMPOSTELA.


Cinquè dia: el camí de Sant Jaume

Esmorzara l’hotel. Al matí visita guiada d’una de les capitals espirituals d’occident.:SANTIAGO DE COMPOSTELA. Dinar en unrestaurant Aquesta tarda serà de lliure disposició per continuar gaudint delseu patrimoni arquitectònic. Sopar lliure. Allotjament a l’hotel.


Sisè dia: el paisatge literari (la Península de Barbanza)

Esmorzari sopar l’hotel. Aquesta jornada acabarem d’arrodonir la nostra coneixença deGalícia tot visitant uns elements, tant materials com espirituals, per millorcomprendre la idiosincràsia del poble gallec, bàsicament a Padron, recordarem l’obra de Rosalia de Castro, a Cambados, gaudirem de la Galícia mésmarinera i pujarem fins el mirador de la Curota,per acabar la jornada al bonic poble de Noia.Dinar en ruta. Sopar i allotjament a SANTIAGODE COMPOSTELA.


Setè dia: retorn al Mediterrani

Esmorzara l’hotel. Sortirem a primera hora del matí cap a Fisterra, finalització simbòlica del nostre curt però dens viatgede Galícia. Continuació A CORUÑADinar en un restaurant, a la tarda, anirem a la Torre d’Hèrcules i seguirem al’aeroport per sortir en avió de línia regular a les 20.05hs. cap a Barcelona.Arribada a les 21.40hs.

 

Nota.-l’ordre de les visites i excursions pot variar per raons organitzatives.

Preu per persona (grup mínim de 22 participants)

En habitació doble hotel 3 estrelles: 1.350 €, preu soci d’Òmnium Cultural.
Suplement individual: 290 €, preu soci d’Òmnium Cultural.

Socis d’Òmnium Cultural: poden portar un acompanyant al mateix preu que el soci.

Taxes Aeroport: 15 € aprox.

EL PREU INCLOU:

Bitllet d’avió BARCELONA –A CORUNYA – BARCELONA en classeturista

Autocar Gran Turisme per totl’itinerari

Estada en hotels de  4**** estrelles en habitacions dobles ambbany o dutxa

Tots els àpats des del dinardel dia dinou fins el dinar del dia vint-i-cinc.

Les begudes en els àpats(1/4 de vi i aigua)

Guia local de parlacastellana en les visites 

Les entrades als monumentsindicats en l’itinerari 

Assegurances obligatòries deviatge

Guia acompanyant de CLUB CATALÀ DE VIATGES, durant tot elviatge.

Bossa de viatge

 

NO INCLOU: Qualsevol cosa no indicadaen l’itinerari com extres a l’hotel, etc