El silenci abans de Bach a Òmnium Cultural

Actualitat

,,,

22/05/2008 (Redacció ÒC)
Ahir, a la seu nacional d’Òmnium, sonava Bach. Jordi Balló, professor de Comunicació Audiovisual de la UPF i cap d’exposicions del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), venia a presentar i comentar la darrera pel·lícula de Pere Portabella, El silenci abans de Bach, coincidint amb l’edició del film en DVD. ‘Aquesta obra investiga el misteri de la música’, comentava abans de la projecció, que proposa un passeig pels segles XVIII, XIX i XXI de la mà del virtuós músic.

El silenci abans de Bach, que ha rebut els elogis unànimes de la crítica i del públic als diversos països on s’ha projectat, fa una reflexió sobre la inspiració i el treball de crear música. ‘És una pel·lícula per deixar-se endur, fortament emotiva i de gran impacte visual i sonor’, afegia Balló, abans que la sala d’actes d’Òmnium es convertís en cinema i el seu públic s’endinsés en la impactant i sensible història.

Un cop finalitzada la projecció, el públic assistent va poder comentar, opinar i debatre la pel·lícula amb el propi Jordi Balló.