Òmnium i Plataforma per la Llengua presenten el seu suport a la Plataforma de Professors en Defensa del Català al Batxillerat
Aquest any tornarem a ser presents a la Mostra d’Entitats i Músiques de Vic que organitza l’Ajuntament de la capital osonenca. Serà al Passeig Pep Ventura, de 10 del matí a 8 del vespre. Us hi esperem!
A la roda de premsa que ha tingut lloc avui a les 12h a la seu nacional d’Òmnium Cultrual, Jordi Porta, president d’Òmnium Cultrual i Martí Gasull, membre de Plataforma per la Llengua, han exposat que les dues entitats donen suport la Plataforma de Professors en Defensa del Català al Batxillerat en la campanya iniciada el setembre passat en què denuncien la reducció d’hores lectives de caràcter troncal en les matèries de llengua i literatura catalanes.
Ferran Gadea, Núria Escapa i Josep Rossell, professors de secundària i representants de la Plataforma de Professors en Defensa del Català al Batxillerat han fet la lectura del manifest i han exposat les mancances que suposa per l’aprenentatge de la matèria una reducció tant significativa d’hores (entre 70 i 100 anuals per la llengua i literatura catalanes).
La campanya denuncia el fet que a finals del curs passat es decretés la retallada d’hores lectives de català als dos cursos de batxillerat en benefici de les assignatures de modalitat i de noves matèries.
Òmnium i Plataforma per la Llengua seran impulsors de la campanya per coherència amb els eixos de treballa en l’àmbit d’educació i llengua (les dues entitats són membres també de la Plataforma pel català a l’escola en primària i secundària) i per la necessitat d’encarar els nous reptes del català al batxillerat.
Les accions que s’emmarquen a la campanya ‘Pel català al batxillerat’ es concreten en:
1-La recollida d’adhesions al Manisest (que ja suma més de 900 persones, entre els quals escriptors, professors, Premis d’Honor de les lletres catalanes…)
2-Acte en defensa del català al batxillerat. Seu nacional d’òmnium Cultural. Avui, 12 de maig, 19h amb Patrícia Gabancho, escriptora, Vicent Partal, director de Vilaweb, Antoni Dalmases, professor de secundària i escriptor, Jordi Matas, professor de la Universitat de Barcelona.
3-Enviament d’una carta al Conseller d’Educació, Ernest Maragall, on se li demana audiència per a poder exposar el conjunt de reivindiccions.

