Les escoles es preparen per al IV Premi Sambori Òmnium

Actualitat

,,,

El Premi Sambori Òmnium de narrativa escolar en català ja s’ha posat en marxa per a la seva IV edició. Des d’aquest mateix mes d’octubre, les escoles que vulguin presentar-se a concurs poden fer-ho seguint les bases publicades al web d’Òmnium.

El premi està obert a tots els escolars del Principat, la Franja i la Catalunya del Nord. Es poden presentar textos de temàtica lliure, originals i escrits en català.

El premi, organitzat per Òmnium amb el suport de la Institució de les Lletres Catalanes, la Fundació Sambori i el Departament d’Educació, té com a objectius promoure la participació en un projecte comú d’alumnes i centres de totes les terres de parla catalana, difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, i incentivar la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen a cadascun dels centres.

Els centres poden lliurar els treballs escollits per anar a concurs a la seu d’Òmnium més propera abans del 5 de febrer i optar així als premis de la seva demarcació. Els guanyadors de totes les demarcacions passen directament a concursar al Premi Sambori Òmnium a escala nacional, un procés que culmina el mes de juny amb l’acte de lliurament als nens i joves premiats; un lliurament que, en la darrera edició, es va fer de mans del conseller de Cultura Joan Manuel Tresserres.

Per a l’organització d’aquest esdeveniment, Òmnium compta amb la llarga experiència de la Fundació Sambori, que organitza aquest concurs des del 1998 al País Valencià, on compta amb la participació de fins a 70.000 alumnes, la qual cosa el converteix en el premi literari amb més participants d’Europa. En la darrera edició del Premi Sambori Òmnium hi van participar un total de 13.700 alumnes d’arreu dels territoris i enguany s’espera que la participació augmenti.