El cicle ‘Omniumtwits’ obre parlant d’educació 2.0
Els grups i les entitats organitzadores de la Flama del Canigó ja podeu fer les vostres comandes de material a través de la web de la Flama del Canigó: www.flama.cat.
El ‘Dijous de l’Òmnium‘ ha obert parlant d’Educació 2.0 el cicle ‘#omniumtwits, les TIC al servei del país’ que se centrarà en tres eixos: educació, cultura i política. És una aposta d’Òmnium Cultural, juntament amb l’Associació STIC.CAT, per discutir i promoure l’ús de les TIC en aquests àmbits. La xerrada ha comptat amb Trina Milan, presidenta de l’Associació STIC.CAT?, Ramon Barlam, professor d’atenció a la diversitat de l’institut Cal Gravat de Manresa, coordinador pedagògic del projecte Espurn@ i membre de l’equip TIC de l’ICE de la UAB?, i Narcís Vives, expert en xarxes educatives i director de la Fundació Itinerarium
Trina Milan (@trinamilan) ha parlat del canvi de paradigma que internet ha suposat i de l’obligació de tot l’entorn educatiu d’adaptar-se a aquest nou món. Ha destacat que el paper del professor és més fonamental que mai. Davant la gran quantitat d’informació que Internet ofereix “el professor ha de ser qui condueixi el procés d’aprenentatge”, ha afirmat.
Ramon Barlam (@rbarlam) ha explicat que la base de l’educació 2.0 recau en el fet que el centre escolar se la cregui i s’hi impliqui, resumit en un símil futbolístic, “s’han de sentir els colors de l’escola”. Ha presentat algunes mostres de treball com un entorn virtual d’aprenentatge, un espai de realitat virtual que serveix de punt de trobada i treball per a alumnes i professors de diferents centres.
Narcís Vives (@narcisvives) ha donat importància al canvi de concepció de l’educació que suposa l’ús de les TIC. Segons Vives el professor ha de deixar de ser el centre i donar el protagonisme a l’alumne i fer-li aprendre a treballar amb les tecnologies a nivell individual, en grup i ,finalment, en xarxa.
La xerrada s’ha pogut seguir per twitter amb l’etiqueta #omniumtwits on diferents twitaires han comentat el que s’anava explicant i han fet arribar preguntes per als ponents.