Òmnium de les Terres de l’Ebre presenta el cicle de Xerrades “Construcció Nacional Catalana”

Actualitat

CONFERÈNCIA “CRISI, D’ON VE I COM SORTIR-NE” Data: dimarts, 30 / agost • 20:30 – 22:00 Lloc: PUNT-ÀS (C. BATLLE SERRALLONGA 4) Organitza: Òmnium Voltreganès A CÀRREC DEL Sr. RAMON CARNER, PRESIDENT DEL CERCLE CATALÀ DE NEGOCIS Dins del programa d’actes de la Festa Major de Sant Hipòlit de Voltregà 2011 Ramon Carner i Alivés és un jove empresari que des de fa 20 anys elabora plats cuinats i els distribueix a clients dels mercats de Barcelona. És la tercera generació d’una

Amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, des d’Òmnium Cultural Terres de l’Ebre tirarem endavant un cicle de xerrades al voltant de l’11 de setembre a diversos pobles de les comarques centrals dels Països Catalans. Totes elles tractaran sobre els diferents processos de canvi i creixement  que s’han dut a terme a les nostres ciutats i que han permès la construcció de la nació catalana. Voldríem donar continuïtat a aquesta activitat durant els anys propers en altres poblacions ebrenques.

Volem donar a conèixer la història nacional catalana i el paper important jugat per cadascú dels postres pobles. Una nació la formen ciutats grans i capitals i pobles petits, la qual cosa volem reivindicar en tot moment. Ens trobem en un moment difícil com a país, amb atacs constants contra la nostra llengua i el nostre autogovern arreu dels territoris que conformen els Països Catalans. Òmnium pretén potenciar la catalanitat en tot moment per la qual cosa creiem imprescindible el coneixement de la nostra història i l’estima pels postres pobles.

 Les xerrades seran  les següents:

8 de setembre: 20 hores a Amposta (biblioteca Sebastià Juan Arbó), a càrrec de l’arqueòloga Cinta Montañés. Organitza Ajuntament d’Amposta.

          Presentació de l’acte a càrrec de la presidenta d’Òmnium Terres de l’Ebre, Dolors Queralt.

          Xerrada “Amposta en la construcció nacional catalana” a càrrec de Cinta Montañés: llicenciada en història per la UNED, arqueòloga i coautora del llibre Amposta (Onada Edicions, 2006).

          Lectura poètica.

          Interpretació dels himnes nacionals Els Segadors i La Moixaranga.

9 de setembre: 20’30 hores a Campredó (Casal Francesc Llop i Marqués), a càrrec de l’escriptor Emigdi Subirats.Organitza EMD Campredó .

          Presentació de l’acte a càrrec de la presidenta d’Òmnium Terres de l’Ebre, Dolors Queralt.

          Xerrada “Campredó en la construcció nacional catalana” a càrrec d’Emigdi Subirats.

          Homenatge a la figura de Josep Oliver de Boteller, comte de Campredó, mort en la defensa de Barcelona l’11 de setembre de 1714. Interpretació dramatitzada dels aspectes més remarcables de la seua vida, a càrrec de Jordi Caballé.

          Lectura de diversos poemes patriòtics catalans a càrrec dels joves Albert March, Aleix Machí i Rosa Subirats.

          Interpretació dels himnes nacionals Els Segadors i La Moixaranga.

11 de setembre, 18.00 hores a Pinell de Brai, a càrrec de l’escriptor Emigdi Subirats.Organitza Ajuntament del Pinell de Brai.

          Presentació de l’acte a càrrec de la presidenta d’Òmnium Terres de l’Ebre, Dolors Queralt.

          Xerrada “Terres de l’Ebre en la construcció nacional catalana” a càrrec d’Emigdi Subirats.

          Lectura poètica

          Interpretació dels himnes nacionals Els Segadors i la Moixaranga.

11 de setembre, 20.00 a Tivenys, a càrrec de la presidenta d’Òmnium, Dolors Queralt, i de l’escriptor Emigdi Subirats.Organitza Associació Camí de Sirga.

Xerrada Òmnium en la construcció nacional catalana, a càrrec de Dolors Queralt i Emigdi Subirats.