Crònica Taller de Literatura

Actualitat

Aquest any, a Òmnium Sants-Montjuïc hem gaudit, als locals de la Lleialtat Santsenca, del curs “La literatura catalana de la modernitat als nostres dies”, iniciat per la professora Ester Pino i continuat per Júlia Ferrer.

El recorregut ha partit de les arrels franceses del Modernisme i ha recorregut les diferents tendències culturals i literàries des de mitjan segle XIX fins a l’actualitat. En cada cas, després de caracteritzar el context polític i social, els participants han tingut ocasió d’acostar-se als autors més destacats. Així, s’ha passat pel Noucentisme i les Avantguardes, la literatura dels baixos fons, els escriptors periodistes, els autors de l’època de la guerra civil, la literatura de l’exili, el realisme històric dels anys 60, la generació dels 70 i, finalment, la narrativa de la postmodernitat.

Les sessions han compaginat explicacions estructurades i lectura de fragments d’obres per donar un tast de l’evolució de la nostra literatura en aquest període.

Una mirada completa a l’evolució de la nostra literatura, combinant anàlisi, història i passió per les lletres. Gràcies a totes les persones participants per fer-ho possible.