Cròniques de la setmana: del tast de vins a Sant Pere de Casserres
,,,
TAST DE VINS:
La Denominació d’Origen de Catalunya ens convidava a celebrar el seu desè aniversari amb un tastet de vins del país. Des del Quedem? Osona també estàvem de celebració: 2 anys treballant en aquest projecte de cohesió social.
A les 8 del vespre havíem quedat al nou Orfeó Vigatà per convertir-nos durant una estona en uns autèntics enòlegs. La veritat és que la majoria érem bastant inexperts en el tema i assentíem a tot allò que se’ns explicava. Vam començar amb dos vins blancs, un de jove i lleuger, per seguir amb un segon amb més cos, més color i més aroma, característiques que indicaven, segons el sommelier, més temps de fermentació. El tastet continuava amb un vi rosat, per prosseguir amb la cata de dos vins negres. Observant-los vam descobrir la seva edat segons la tonalitat i la seva graduació a través del que anomenen les llàgrimes del vi . Olorant, els més experts destriaven les diferents olors que desprenia cada un d’ells. En la fase gustativa, descobríem la seva persistència en boca, la seva viscositat, i els seus gustos.
Una experiència realment positiva, que ens va aproximar als productes de qualitat de la nostra terra i que ens va permetre gaudir-los amb tots els sentits.
Un brindis doncs, per la D.O de Catalunya i un altre pels dos anys del Quedem? Osona!
SANT PERE DE CASSERRES:
Aquest diumenge el Quedem? Osona visitàvem el Monestir de Sant Pere de Casserres. Havíem quedat a les 9 a l’estació d’autobusos, per marxar tots junts cap al Parador Nacional. Allà començava la nostra caminada a través de la carena d’aquesta llarga península que finalitza al Monestir. Envoltats sempre pel pantà, en el què és el meandre més espectacular del riu Ter, vam poder gaudir d’unes vistes úniques enmig de converses enriquidores sobre l’entorn que anàvem descobrint. En Miguel Àngel, gran coneixedor de la natura, ens explicava cada una de les plantes, arbres i arbustos que es creuaven en el nostre camí. Enmig de boix, alzines i alguna que altre morera sobresortien uns cactus peculiars que van generar un gran debat entorn de les utilitats que tenia en els diferents llocs de procedència dels participants del Quedem?
A Sant Pere de Casserres ens esperava l’Oriol, un autèntic pou de saviesa, que ens va descobrir la història d’aquest antic monestir benedictí, les peculiaritats del romànic, de la vida monàstica, llegendes varies, i un llarg etcètera de històries i historietes entorn d’aquesta fantàstica construcció medieval.
Com sempre quedava la tertúlia. Aquest cop a la terrasseta del restaurant de Sant Pere de Casserres, amb un sol primaverenc perfecte per a fer un vermut com Déu mana.
Gent, esperem les fotografies que ens vareu prometre. Salut!!!!

