El Quedem? del berguedà visita Bagà

Actualitat

Òmnium Mataró-Maresme vol agrair la donació d’una gramàtica catalana que va ser lliurada per Pompeu Fabra.

El projecte Quedem? d’Òmnium Cultural, que pretén promoure la cohesió social, fomentar la interrelació i la participació en la vida social en igualtat de condicions per a tots els ciutadans de Catalunya, va iniciar les activitats del 2001 el passat 28 de maig.

Una vintena de persones van trobar-se per anar a visitar la Vila de Bagà. En primer lloc es va visitar l’església de Sant Esteve (segle XIV), recentment restaurada, on, en el seu interior, els participants van poder veure la creu bizantina, restes de l’altar i orgue barroc i un bust-reliquiari de Sant Esteve.

A continuació, per carrers estrets de la Vila medieval el grup va arribar fins a la plaça porxada de Galceran de Pinós i tot seguit i per acabar van poder pujar fins el Palau de Pinós (segle XII) on es va poder visitar el Centre Medieval i dels Càtars i els participants van poder gaudir de les pintures murals molt ben restaurades del segle XVII al XIX.

Com en totes les activitats del Quedem? l’activitat va acabar amb una tertúlia on tots els participants van poder dir-hi la seva opinant i aprofundint sobre tot el que acabaven de conèixer. Cal dir que la sortida va ser plena d’admiració en descobrir aquest poble amb tanta història i tant ben conservat.