Ens pots trobar a les xarxes socials on podràs consultar les activitats de les seus territorials, els articles destacats i projectes d’abast nacional.
Òmnium Gironès va participar en l’organització de la sisena jornada d’acolliment lingüístic com a membre de la Comissió d’Organismes i Serveis per al Foment de la Llengua Catalana a Girona. La jornada es va celebrar el passat divendres 6 de juliol a l’auditori Josep Irla de l’Edifici de la Generalitat a Girona i portava per títol: Aprenentatge de la llengua i alfabetització?
Durant la jornada es va reflexionar sobre les delimitacions i el terreny comú que hi ha entre l’aprenentatge d’una llengua i l’alfabetització lingüística, amb l’objectiu d’optimitzar el conjunt de recursos de què disposem i fer possible l’atenció des de les institucions i entitats de tots els col·lectius de persones nouvingudes, sigui quin sigui el seu nivell de formació, de manera que puguin iniciar i continuar el seu currículum formatiu en llengua catalana i no quedin al marge, en definitiva, del procés de cohesió social.
A la jornada van participar diversos ponents especialistes en l’ensenyament de segones llengües com la Mònica Molina i es van diverses experiències i materials didàctic entorn l’aprenentatge de la llengua i l’alfabetització.