Lliurat el VII Premi Pere Ferrer
El dimarts 5 de juny al Museu-Monestir es va fer el lliurament dels guardons del VII Premi Pere Ferrer de narrativa històrica breu, en el que han participat 66 alumnes de sis centres educatius de Sant Cugat.
Aquest premi, que organitza la secció local d’Òmnium Cultural en col.laboració amb l’Ajuntament de Sant Cugat, arriba a la seva setena edició, consolidant-se com una de les fites literàries que volen promocionar l’afecció del jovent de Sant Cugat per la lectura i l’escriptura, i alhora aprofundir en el coneixement de la nostra pròpia història.
L’acte va comptar amb l’assistència del regidor de Cultura Sr. Xavier Escura, al que acompanyaven el director del Museu Lluís Campins i la presidenta d’Òmnium Sant Cugat Maria Rosa Caballé, juntament amb el jurat del premi i nombrós públic que va fer petita la sala del Museu on es va celebrar.
Començà amb una actuació musical del Duet Conangla i fou presentat pel secretari del jurat Joan Tres acompanyat de dos joves guanyadors del concurs de l’any passat.
Desprès d’unes paraules de Lluís Campins i d’Eva Virgili, codirectora de l’Escola d’Art de Sant Cugat que ha fet la confecció del llibre dels treballs premiats a l’edició anterior, es va procedir al lliurament dels guardons.
De les tres categories en que participaven, es va declarar desert el premi del 1r Cicle de secundària, éssent les guanyadores del 2n Cicle de secundària Carlota de Sojo, de l’Escola Thau, per l’obra Retorn i el de Batxillerat Adaia Casillas del Centre d’Estudis Àgora per Crits a l’eternitat. A cadascuna d’aquestes categories també foren atorgats tres accèssits.
Finalitzant l’acte, van pronunciar unes paraules de felicitació i encoratjant a la participació en les noves edicions del premi, la Sra. Caballé i el Sr. Escura. El clogué una darrera intervenció musical del Duet Conangla.
A la sortida, els assistents van ser obsequiats amb exemplars dels relats guanyadors de la passada edició, mentre al claustre era servit un refrigeri.

