Obres finalistes del 7è Premi Amat-Piniella – Fotos presentació 01.02.2007 i 08.02.2007

Actualitat

15/11/06 (Redacció ÒC) El president d`Òmnium, Jordi Porta, va visitar oficialment el grup local d`Òmnium Cultural a l`Alguer. L`acompanyava una delegació de la Junta Directiva d`Òmnium, composta pel vicepresident tercer, Joan Abellà, el secretari, Jordi Foz, el secretari executiu, Joan Vidal, el coordinador de l`àrea de la Presidència, Jordi Arcarons i Joaquim Arenas, exmembre de la Junta Directiva d’Òmnium i actualment membre del grup local de l’Àlguer.. L`objectiu principal de la visita era tenir una presa de contacte amb els membres de la delegació algueresa creada el 1992 i conèixer la seva seu. Però a més, Jordi Porta va pronunciar la conferència “Òmnium Cultural i els Països Catalans” com a inauguració de l`any d`activitats 2006-2007 de l’Òmnium Cultural de l’Alguer, dirigides a socis, simpatitzants i a la ciutat sencera. Aquestes activitats tenen com a finalitat la valoració i la promoció de la llengua històrica de l’Alguer. Després de la conferència, es va obsequiar el president d`Òmnium de l`Alguer, Gianfranco Russino, amb una placa commemorativa com a record de la visita. Els representants d`Òmnium es van entrevistar també amb les autoritats municipals com és el síndic de l`Alguer, Marco Tedde, a qui van regalar un llibre de la història de Catalunya. Per la seva banda, el síndic els va obsequiar amb un llibre i fullets de la història de la seva ciutat. Cal destacar que durant la ruta que els representants d`Òmnium van fer per la ciutat, van desplaçar-se fins a la casa del fundador del grup local de l`Alguer. Finalment, van poder conèixer algunes personalitats de referència de la cultura catalana a l`Alguer com el senyor Pasqualino, al qual van regalar un llibre sobre Catalunya per ampliar la seva extensa biblioteca de llibres en català.

Presentació Obres finalistes del 7è Premi Amat-Piniella
01.02.2007 i 08.02.2007

. Jordi Cabré, El virus de la tristesa (Proa)
. Miquel Mir, Entre el roig i el negre (Edicions 62)
. Antoni Pladevall, Terres de lloguer (Columna)
. Maurici Serrahima, Del passat quan era present, VI (1972-1974) (PAM)

La comissió assessora del Premi Amat-Piniella (formada per representants de totes les entitats implicades, així com d’altres personalitats destacades del món de la cultura al Bages) ha proposat com a finalistes quatre obres publicades durant l’any i adequades a les bases del premi. S’ha demanat als membres del jurat que no formen part de la comissió si pensen que cal afegir-ne alguna i s’ha tingut en consideració a l’hora d’elaborar la llista
definitiva de finalistes.

El jurat (format per cinc membres vinculats o no a les entitats implicades, i que en part poden coincidir amb la comissió assessora) es llegirà les novel·les finalistes i decidirà la guanyadora.

 
Composició de la comissió assessora:

– Dos representants d’Òmnium Cultural del Bages (Jordi Estrada i Llorenç Capdevila)

– Dos representants de la Biblioteca del Casino (Pep Molist i Montse Caus)

– Un representant del gremi de llibreters (Antoni Daura)

– Un representant del món cultural i literari manresà (Lluís Calderer)

– Un representant de l’Ajuntament de Manresa (Yolanda Esteve)

Jurat de l’edició d’enguany

. Rafael Vallbona
. Lluís Anton Baulenas
. Montserrat Caus
. Jordi Estrada
. Llorenç Capdevila

A mitjan gener es reunirà el jurat per emetre el veredicte, i a mitjan febrer es farà públic i es lliurarà el premi, que s’atorgarà en el marc d’un sopar literari obert a tothom.

Presentació 01.02.2007

Presentació 01.02.2007

Presentació 01.02.2007

Presentació 08.02.2007

Presentació 08.02.007

Presentació 08.02.2007

Més informació:

Cartell Sopar lliurament del premi   
Regió 7 (09.02.2007) 
Regió 7 (10.02.2007) 
Regió 7 (02.02.2007) 
Diari de Manresa (31.01.2007)
Vilaweb Manresa (31.01.2007)
Regió 7 (27.01.2007) 
Més Manresa (21.11.2006)
Nota de premsa (14.11.2006) 
Convocatòria 7è Premi Amat-Piniella
Article de Llorenç Capdevila, Regió 7 (18.10.2006)     
Diaridemanresa.com (12.10.2006) 
Regió 7 (11.10.2006)   

VI Premi Amat i Piniella
V  Premi Amat i Piniella
IV Premi Amat i Piniella