Cicle sobre Identitat Nacional i Globalització
,,,
Aquest mes de maig, amb el cicle de conferències que realitzaran Salvador Cardús, Ferran Sáez Mateu, Antoni Puigverd i Muriel Casals, proposem reflexionar sobre les identitats nacionals i la globalització .
Entrats de ple en el segle XXI observem una sèrie de canvis profunds que afecten el món sencer, els països occidentals i Catalunya. L’avenç recent en les telecomunicacions, l’ús generalitzat d’Internet, la desaparició de les fronteres clàssiques, la moneda única europea, la nova immigració…; en el nostre cas, a Catalunya, el tancament del llarg mandat de Jordi Pujol, els governs del tripartit, les dificultats de l’Estatut, el dèficit fiscal, el cansament de les relacions amb l’Espanya que no escolta, les consultes per a la independència… fan que visquem el present amb perplexitat i desorientació. Viure en el que s’ha anomenat l’aldea global pot posar en perill la identitat personal i col•lectiva, les quals, en el nostre cas, es veuen més amenaçades per la dificultat en no poder tenir una vida plena com a poble.
Òmnium Cultural del Bages proposa aquest cicle de conferències a l’auditori de Caixa Manresa, durant el mes de maig, amb la intenció de poder comprendre millor el nostre present, entenent que la reflexió sobre la identitat nacional és un aspecte clau per a poder encarar el futur amb un projecte sòlid i engrescador.
El Cicle constarà de les següents conferències:
a càrrec de Salvador Cardús, sociòleg i professor de la UAB
dimecres 12 de maig, a les vuit del vespre
De la identitat als nusos identitaris
a càrrec de Ferran Sáez Mateu, filòsof i professor de la URL
dijous 13 de maig, a les vuit del vespre
Tornar a fer país (després de la rauxa política)
a càrrec d’Antoni Puigverd, escriptor, articulista i poeta
dimecres 19 de maig, a les vuit del vespre
a càrrec de Muriel Casals, economista i presidenta d’Òmnium Cultural
dijous 27 de maig, a les vuit del vespre