“Petzi i la mar salada”, el cinexic de març a Matadepera
Actes i activitats

Aquest 2025 Matadepera seguirà acollint el Cinexic, el cicle de cinema familiar en català d’Òmnium Cultural! Es tracta d’un projecte que promou una programació regular de cinema en català a un públic familiar d’entre 3 i 12 anys per a una cinquantena d’espais i sales de projecció a Catalunya, entre elles Matadepera.
La projecció de febrer, Petzi i la mar salada serà el diumenge 30 de març a les 17.30 h a l’Auditori de l’Escola de Música Frederic Mompou. El preu de l’entrada és de 4,50€ (3€ l’entrada reduïda) i es poden comprar a Entrapolis.
La pel·lícula, recomanada per a infants a partir de 3 anys, té una duració de 67′ i està dirigida per Michael Bohnenstingl, Johannes Weiland i Paul Cichon (Alemanya i Regne Unit, 2017).
L’osset Petzi i els seus amics, el pingüí Pingo i el pelicà Riki, es passen el dia junts i s’estimen molt. A partir de la primera aventura, en què coneixen l’Almirall i marxen amb el vaixell, la Mary, a córrer món, coneixeran amics i viuran experiències i coses que fan riure i fan tendresa.
L’amistat (la bondat de fer les coses junts), la sorpresa (el món és gran i les coses i les criatures que l’habiten, molt curioses) i el descobriment (ajudar els altres – com ara els ous de les tortugues- pot ser l’aventura més gran) són el fil conductor de les seves trames senzilles. L’estructura en episodis de dotze minuts permet de mantenir l’atenció de fins als més petits i petites.