Seminari sobre Ramon Llull a Montserrat
Actes i activitats

Òmnium Sant Cugat donem suport a aquest seminari organitzat per Ferran Gadea i Gambús i Daniel Gambús i Margarit i que tractarà la figura de Ramon Llull. El seminari se celebrarà els dies 3 i 4 de maig a Montserrat, al Monestir de Sant Benet.
Per a més informació sobre disponibilitat per a hostalatge, preus o reserves de plaça, cal contactar amb Daniel Gambús a [email protected] o 608 59 47 01, ja que l’aforament és limitat.
PROGRAMA
Dissabte 3 de maig
10 – 12:30
Ramon Llull, personalitat de la l’edat mitjana
europea (S. XIII-XIV)
Presenta en Ferran Gadea i Gambús
17 – 19:30
Ramon Llull, l’experiència mística
Presenta en Ferran Gadea i Gambús
Diumenge 4 de maig
10 – 11:00
Altres obres literàries de Ramón Llull
Presenta en Ferran Gadea i Gambús
11:30 – 12:30
El sistema filosòfic del Ars Combinatòria
Presenta en Daniel Gambús i Margarit
Sortida havent dinat.
PRESENTADORS
Ferran Gadea i Gambús
Crític literari i historiador de la literatura.
Ha orientat el seu treball en la preparació i el comentari de textos literaris clàssics per a l’ensenyament. Com a estudiós de la literatura s’ha centrat en el món medieval i en alguns poetes del segle XX, com Joan Salvat-Papasseit i Josep M. de Sagarra. En aquest sentit ha publicat Literatura catalana medieval (1986), En so vell i antic, Antologia dels trobadors catalans (1990) i Tirant lo Blanc. Guia de lectura (1990), en col·laboració amb Isidor Cònsul. També ha tingut cura de l’edició de Llibre de les bèsties, de Ramon Llull, i de la poesia de Joan Salvat-Papasseit i de Josep M. de Sagarra.
Daniel Gambús i Margarit
Enginyer Químic pel IQS i membre de la Societat Teosòfica Espanyola. Ha treballat com a enginyer en el departament de sostenibilitat de la petroquímica SABIC especialitzat en projectes de reducció d’empremta de carboni.
Consultar tota la documentació del seminari