Commemoració del centenari de les normes ortogràfiques
Actes i activitats

El 1913 es van publicar les primeres normes ortogràfiques de la llengua catalana. L’11 de desembre ho celebrarem a Mataró.
L’ortografia actual de la llengua catalana és hereva directa de les Normes ortogràfiques que va aprovar fa cent anys l’Institut d’Estudis Catalans. Van ser el primer referent lingüístic normatiu compartit per tots els territoris de parla catalana i van situar el català al mateix nivell de modernitat de les altres llengües d’Europa.
Per aquest motiu, el proper dia 11 de desembre a la Biblioteca Pompeu Fabra se celebrarà un acte a Mataró per commemorar el centenari d’aquestes normes. S’hi exposarà el seu fons bibliogràfic sobre aquest tema, acompanyat per uns plafons explicatius molt didàctics. A més, es duran a terme les següents activitats:
17:30 a la Sala d’Actes de la Biblioteca Pompeu Fabra: Superdictat, amb premis per als tres primers classificats.
18:30 a la Sala d’Actes de la Biblioteca Pompeu Fabra: Partida de Scrabble gegant, conduïda per Octavia Mocanu, president de la Federació Internacional de Scrabble en Català.
Quan s’acabi la partida, es lliuraran els premis del Superdictat.
Aquesta commemoració ha estat organitzada per la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró i el Centre de Normalització Lingüística del Maresme, amb la col·laboració de la Federació Internacional de Scrabble, Plataforma per la Llengua Maresme i Òmnium Cultural Mataró-Maresme.
S’adhereix als actes de commemoració del Centenari de les Normes Ortogràfiques de l’Institut d’Estudis Catalans.