Presentació de l’estudi comparat entre el currículum català i el currículum escocès
Actes i activitats

El dilluns 16 de març, a dos quarts de vuit del vespre, es presenta a l’Espai Àgora de Sabadell un estudi que compara els aspectes més rellevants del currículum català i escocès en les etapes d’educació primària i educació secundària elemental.
El dilluns 16 de març, a dos quarts de vuit del vespre, a l’Espai Àgora de Sabadell, es presenta un estudi comparat sobre El currículum català i el currículum escocès: Hipotètiques línies curriculars en una Catalunya independent. Aquest estudi és el projecte que han dut a terme tres estudiants de 3r de Pedagogia de la Facultat de Ciències de l’Eduació de la Universitat Autònoma de Barcelona, dins l’assignatura d’Educació Comparada. Aquests tres estudiants, Adrià Armengou, Marc Martínez i Ignasi Vicario, també faran la presentació.
L’educació comparada és una disciplina científica basada en l’anàlisi de fets educatius que investiga les semblances i les diferències que existeixen entre dos o més territoris sense perdre de vista el context, i tenint en consideració sempre una visió interdisciplinar del fenomen. El context de debat nacional que estan vivint Escòcia i Catalunya, són un estímul per fer un projecte comparatiu entre el currículum català i el currículum escocès, per tal d’analitzar i comparar els aspectes més rellevants del currículum català i escocès en les etapes d’Educació Primària i Educació Secundària Elemental. A partir d’aquí, s’han plantejat propostes o línies d’acció curriculars en una Catalunya independent que s’ajustessin al que som com a societat, i al que podem necessitar. Es tracta d’escoltar, participar i discutir a partir de les reflexions, anàlisis i propostes curriculars que ens presentaran.
Podeu trobar-ne més informació al blog de l’Espai Àgora.