(Re)volta Memòria Històrica: exili o afusellament
Actes i activitats

El dijous 8 de maig, de 18h a 19.45h organitzem la (Re)volta Memòria Històrica: Exili o afusellament. El parapet de les executades i executats al Camp de la Bota.
Itinerari: Visita al Parapet (45′) i passeig fins a la Fundació Formació i Treball on coneixerem l’entitat i oferirem un piscolabis als assistents.
Lloc de trobada: Entrada del Museu de Ciències Naturals – Plaça Leonardo Da Vinci, 4-5, 08019 Barcelona (Metro Fòrum, H16, T4, L4, B20…)
Entitats col·laboradores: Fundació Formació i Treball (adjuntem el seu logo) , Arxiu Històric del Camp de la Bota i la Mina
Inscripcions obertes en el següent formulari
Una mirada al passat per construir un futur millor: la Re-volta d’Òmnium Sant Martí
Amb la voluntat de recuperar la memòria històrica, Òmnium Cultural Sant Martí ha organitzat una visita al Camp de la Bota, un dels escenaris més tràgics de la nostra història recent. En aquest indret, entre els anys 1939 i 1952, més de 1.600 persones van ser executades durant la dictadura franquista, en un episodi de repressió brutal que continua colpint la nostra consciència col·lectiva.
De la mà de l’Adrià Castela, els assistents a la visita podran redescobrir aquest espai des d’una mirada crítica i humana, posant en relleu els horrors viscuts i connectant-los amb les amenaces actuals. En un moment en què el feixisme torna a mostrar signes preocupants d’auge, aquest acte vol ser també una crida a la resistència, a la memòria i a la necessitat de lluitar per la democràcia i els drets humans.
La jornada finalitzarà amb una visita a la Fundació Formació i Treball, una institució referent en el sector social, que treballa per la inserció laboral de persones vulnerables. Compartint piscolabis, tindrem l’oportunitat de conèixer els seus projectes, valors i eixos d’actuació, que demostren com la solidaritat i el compromís poden transformar vides i teixir comunitats més fortes.