Seminari sobre Ramon Llull a Elna
Actes i activitats

Òmnium Sant Cugat donem suport a aquest seminari organitzat per Ferran Gadea i Gambús i Daniel Gambús i Margarit i que tractarà la figura de Ramon Llull. El seminari se celebrarà els dies 17 i 18 de maig a la localitat d’Elna, a la Catalunya Nord. S’ofereix allotjament a l’espai sociocultural Gavroche d’Elna.
Per a més informació sobre disponibilitat per a hostalatge, preus o reserves de plaça, cal contactar amb Daniel Gambús a [email protected] o 608 59 47 01, ja que l’aforament és limitat.
PROGRAMA
Divendres 16 de maig
Arribada i allotjament en el ALBERG del municipi
d’ELNA (18h).
Dissabte 17 de maig
9:30 – 10:30
Ramon Llull, personalitat de la l’edat mitjana
europea (S. XIII-XIV)
Presenta en Ferran Gadea i Gambús
11:00 – 12:00
El sistema filosòfic del Ars Combinatoria
Presenta en Daniel Gambús i Margarit
14:30m
Visita guiada al Claustre-Catedral i Museu Terrus
17 – 19:30
Ramon Llull, l’experiència mística
Presenta en Ferran Gadea i Gambús
Diumenge 18 de maig
9:30 – 10:30h
Les Bressoles, quelcom més que unes escoles
Presenta en Enric Larreula
11:30 – 12:30
La sortida de la Llum en el Nou Testament
Presenta en Llogari Pujol
PRESENTADORS
Ferran Gadea i Gambús
Crític literari i historiador de la literatura. Ha orientat el seu treball en la preparació i el comentari de textos literaris clàssics per a l’ensenyament. Com a estudiós de la literatura s’ha centrat en el món medieval i en alguns poetes del segle XX, com Joan Salvat-Papasseit i Josep M. de Sagarra. En aquest sentit ha publicat Literatura catalana medieval (1986), En so vell i antic, Antologia dels trobadors catalans (1990) i Tirant lo Blanc. Guia de lectura (1990), en col·laboració amb Isidor Cònsul. També ha tingut cura de l’edició de Llibre de les bèsties, de Ramon Llull, i de la poesia de Joan Salvat-Papasseit i de Josep M. de Sagarra.
Daniel Gambús i Margarit
Enginyer Químic pel IQS i membre de la Societat Teosòfica Espanyola. Ha treballat com a enginyer en el departament de sostenibilitat de la petroquímica SABIC especialitzat en projectes de reducció d’empremta de carboni.
Enric Larreula i Vidal
Escriptor, professor universitari, il·il·lustrador i poeta. Col·labora habitualment en mitjans de comunicació de premsa i ràdio i és cofundador de l’Associació Amics de la Bressola. L’any 2002 és distingit amb el Premi d’Honor Jaume I i el Premi de la Actuació Cívica de la Fundació Lluís Carulla, l’any 2023 és guardonat amb el Premi Sant Jordi per la seva trajectòria compromesa a difondre la llengua i cultura catalana.
Llogari Pujol i Boix
Teòleg per la universitat d’Estrasburg que ha investigat les fonts egípcies dels Evangelis. Exegeta. Especialista en textos bíblics i egipcis. Psicoanalista freudià-lacanià. Tesi doctoral de l’Estat francès sobre ‘Les sources egyptiennes du Nouveau Testament’, per la Facultat de Teologia Catòlica de la Universitat d’Estrasburg. Estudis de Llengua i Cultura Egípcia a Estrasburg i París (Sorbonne). Participa regularment en el congressos Internacionals d’Estudis en Escriptura Demòtica Egípcia.
Consultar el document amb tota la informació