Antich: “Els demanem que, des del Parlament, cada ajuntament o consell comarcal, incorporin el català a l’esport”

Òmnium Cultural i la UFEC presenten al Parlament de Catalunya el Pla d’acció per enfortir el català a l’esport, que impactarà en més de de 600 clubs, 56 federacions, 10.000 entrenadors i més de 250.000 esportistes
El president d’Òmnium Cultural, Xavier Antich, ha reivindicat, des de la Comissió de Política Lingüística del Parlament, que “l’esport i la llengua no han d’anar separats, sinó que junts són una eina de cohesió social i d’oportunitats d’accés al català per a infants i joves de totes les procedències”. Per això, ha demanat la suma de les institucions per fomentar la llengua en el món esportiu: “Els demanem que, des del Parlament i des de cada ajuntament o consell comarcal, incorporin el català en normatives, ajuts, convenis, llicències i cessions d’espais”.
Antich ha comparegut conjuntament amb el president de la UFEC, Gerard Esteva, amb qui ha presentat el pla d’acció conjunt per enfortir el català a l’esport, que situa tres eixos clau -els entrenaments, els referents i el compromís de les entitats esportives-. Aquest, que ja s’ha començat a aplicar sobre els clubs i federacions, impactarà fins el 2028 en més de 600 clubs, 56 federacions, 10.000 entrenadors i més de 250.000 esportistes. No obstant això, cal anar més enllà de l’àmbit esportiu. “Necessitem la implicació de molts més agents i tothom s’hi ha de sentir interpel·lat”, ha afirmat Antich, que ha destacat la necessitat “d’aprofitar totes les potencialitats de què disposem per seguir fent de la llengua, eina de cohesió”. “Perquè el català, igual que l’esport, és una grandíssima manera de generar oportunitats: promou la integració social, els valors positius i redueix el risc d’exclusió social”, ha sentenciat.