Ara Independència i Vicent Partal a Gavà

Actualitat

Aquest diumenge centenars de persones s’han reunit a l’ermita de Sant Sebastià de Santa Eulàlia de Riuprimer per commemorar el Pacte dels Vigatans de l’any 1705.

Una quarantena de persones van assistir a l’acte que Òmnium va organitzar a Gavà el passat dijous 3 de maig, per a escoltar dos projectes interessants generats des de la societat civil catalana. En primer lloc, Pau Agulló de l’Associació Catalana de Professionals va fer una introducció del projecte Amb Independència, basat en un conjunt d’entrevistes a diferents personalitats, en les quals exposen com podran desenvolupar-se tots els aspectes de la societat catalana el després de la independència. Com a exemple, es va projectar el vídeo que protagonitza Màrius Serra, en el qualm reflexiona sobre l’estat de la llengua i com aquesta es veuria afectada per l’existència d’un Estat català independent

El segon ponent va ser Vicent Partal, que va explicar el projecte +Vilaweb, un servei de subscripció a un dels mitjans degans de la premsa digital als Països Catalans. La intervenció de Partal va versar sobre els mitjans de comunicació, el seu passat i principalment el seu futur. I també va poder enllaçar amb la intervenció d’Agulló, referint-se als processos d’independència que ell havia viscut de prop, com a periodista.

Al finalitzar l’acte, bona part dels assistents va anar a sopar amb els dos ponents, i el debat i la tertúlia va poder continuar en un marc més distès.