COMUNICAT

Davant l’anunci del trencament del pacte de govern a la Generalitat de Catalunya, Òmnium Cultural valora que:

1. Òmnium Cultural respecta els resultats de qualsevol consulta democràtica a les bases d’un partit polític.
  2. Durant les darreres setmanes, els partits que conformaven el govern de la Generalitat no han estat a l’altura del moment polític: hi ha hagut més hipertacticisme que sentit d’estat. Òmnium considera que aquesta situació allunya la societat catalana de les institucions, en un context de crisi democràtica, social i econòmica, i mentre la repressió persisteix. A més, fa que s’enquisti la paràlisi del moviment i el fa retrocedir davant dels poders de l’Estat.

3. La majoria parlamentària, el Govern i les principals organitzacions de la societat civil hem de mantenir l’objectiu compartit de fer possible la República catalana i per això insistim en la necessitat d’obrir un nou cicle polític. Es confirma, però, que per avançar cal que el conjunt de l’independentisme treballi d’una manera diferent, incorporant noves sensibilitats, veus i lideratges. Això no vol dir deixar de treballar amb els partits, sinó treballar diferent. Només així podrem sortir de la paràlisi.

4. Amb el trencament del Govern avui el país es troba en una situació més dèbil. No obstant això, la societat civil no ens aturem i continuarem treballant per exercir l’autodeterminació, els drets civils i polítics, per fer front a la repressió, per defensar i promoure la llengua catalana i per combatre l’exclusió social.

Per tot això, des d’Òmnium instem els partits polítics a seguir treballant per recompondre un marc estratègic que permeti obrir un nou cicle i que, a partir d’ara, no contribueixin a ampliar la divisió del moviment. Òmnium Cultural continuarà treballant amb responsabilitat i determinació, i com sempre en positiu, per superar obstacles i disposat a avançar cap a la independència i la República catalana.

Barcelona, 8 d’octubre de 2022