Comunicat d’Òmnium Cultural després dels fets del Parlament del 9 d’octubre de 2018

Òmnium Cultural expressa la seva màxima decepció per la incapacitat de la majoria republicana d’arribar a acords que permetin preservar la majoria que la ciutadania els va donar a les eleccions del 21 de desembre i, el que és més rellevant, de traçar una estratègia unitària davant la repressió i els reptes de país. Avui s’ha trencat un dels béns més preuats del sobiranisme: la majoria parlamentària que s’havia aconseguit retenir a les darreres eleccions tot i els embats i la repressió constant de l’Estat.

Davant d’aquesta situació, Òmnium Cultural reclama a totes les forces sobiranistes una unitat d’acció que ja no es pot posposar més. Dels representants públics se n’espera capacitat per resoldre els problemes polítics, per prioritzar l’acord per sobre la diferència, per aparcar el tacticisme en favor d’un horitzó compartit. Actituds que, malauradament, bona part de la ciutadania ha trobat a faltar darrerament. La divisió dels partits sobiranistes està desconcertant una ciutadania a la qual es deuen els partits polítics.

És imprescindible, doncs, recuperar la unitat d’acció, una estratègia compartida i uns objectius clars que ens permetin avançar en l’assoliment de la República. Cal afrontar els propers mesos amb valentia, sinceritat i amb el rigor que el moment polític demana.

Des d’Òmnium Cultural seguirem treballant per assolir els grans consensos de país que ens han permès avançar i vetllarem perquè les actituds de part no s’imposin per sobre dels objectius comuns.