Comunicat Òmnium Nou Barris (maig)

Ja sabeu que ens reunim cada primer dijous de mes. La darrera junta l’hem fet el 6 de maig.

Un representant de la junta ha assistit a la reunió de constitució de Xarxa 9 Barris acull.

Estem tirant endavant la nostra participació al Festival de Sopes del món d’enguany que serà el 20 de maig.

Hem parlat de com col·laborar amb el Consell Republicà de Nou Barris., també participarem en la trobada del Consell interreligiós de Nou Barris.

S’han posat en contacte amb nosaltres des de la Universitat Oberta de Catalunya per tal que col·laborem en el projecte de recerca FESTSPACE. Estem oberts a la col·laboració.

Hem fet una coordinació amb la Taula per la República. Estem parlant de fer un homenatge a dos catalans del barri que van morir a Manhaussen. Ja us informarem.

Com veieu seguim fent xarxa i com diu el nostre president: anem endavant sempre endavant.

Ja tenim a punt la presentació del llibre premi Sant Jordi. Hem decidit penjar una pancarta d’amnistia a la plaça Virrei Amat perquè estigui visible el dia de la presentació del llibre. Serà el dimarts 18 a les 18.30 h. Vindrà l’Autor Víctor Garcia Tur. Us informem que en aquest mateix acte entregarem els premis Sambori. Hem decidit que el sigui el premiat amb el Sant Jordi qui entregui els premis Sambori d’enguany. Us recordem que l’autor signarà llibres. No us ho perdeu!!

Hem parlat del canvi de plantejament del Sambori. A partir d’ara serà presentar un projecte col·laboratiu en català entre diferents cursos d’una mateixa escola o entre escoles diferents.

Hem parlat de la festa major que aquest any se’n dirà festa de primavera. Serà els dies 14,15,i 16 de maig, hem parlat de les mesures de seguretat que es seguiran. Com donada la situació de pandèmia no podem participar presencialment ni organitzar cap activitat perquè estan molt limitades, hem decidit organitzar un concurs fotogràfic de fotos de la festa de la primavera. Farem les bases i la difusió per xarxes. Animeu-vos a participar.

Hem decidit fer segona rèplica del (Re)voltes de la Prosperitat que serà el dissabte 8 de maig i després es farà la de can Peguera.

Us informem que tenim una Trobada de treball de junta el pròxim 8 de juny. Decidim per majoria fer-ho a les Basses. Veiem que fem molta feina i som poca gent.

Hem parlat de la Flama del Canigó. Va tot molt endarrerit perquè les mesures covid limiten molt.

També hem parlat del Correllengua. Aquest any se celebra el 25 aniversari. La CAL ho promociona i les entitats que hi participen munten alguna activitat. Hem pensat de participar-hi perquè veiem que és una manera d’expandir la llengua pel barri, ens dóna presència i ens obre contacte amb altres entitats. Veiem que també va lligat amb la plataforma per la llengua. Un cop més si organitzem alguna cosa veiem que hem de sumar esforços perquè ens falta efectiu humà.

Hem parlat de la plataforma per la llengua. Veiem que aniria bé fer una comissió de treball entre diferents entitats per tirar endavant el projecte lingüístic i que ens calen voluntaris.

Hem informat que la comissió que vam formar a la passada junta pel projecte de Biblioteques vivents no s’ha reunit encara. Preveiem poder-la fer passat l’estiu tot esperant que les mesures covid millorin.

Hem parlat de l’acte Fem país serà el 12 de maig a la Farga de l’Hospitalet. Animem a qui vulgui anar-hi.

Tindrem la junta dijous vinent 3 de juny 2021.

Continuem la campanya Amnistia, us informem que ens falten unes 80 per arribar a les mil. Animeu-vos a signar si encara no ho heu fet!!

Soci o sòcia, que estàs llegint aquest butlletí, ens falten mans per tirar endavant els projectes per defensar la llibertat, la llengua i la cultura del nostre país. Vine a posar el teu granet de sorra. Et necessitem!