Crònica de la Nit de Jocs de Taula

Actualitat

El propassat 9 de maig, es va celebrar a l’Espai Bota del recinte de Can Fabra, la 1a Nit de Jocs de Taula en català. Organitzada per Òmnium Sant Andreu -amb el suport de la botiga Espai de Jocs-, tenia com objectiu potenciar l’ús del català, tot passant una bona vesprada, jugant a diferents jocs de taula o de rol. Unes 15 taules estaven previstes per acollir el públic que anaria arribant i ocupant el seu lloc.

La ludoteca estava preparada, amb un escampall de capses de diferents jocs a disposició dels assistents, que podrien triar la que més s’esqueia al seu gust i tarannà.

Tot just passava un minut de les nou del vespre quan el primer grupet entrava a l’Espai Bota amb ganes de jugar i passar-s’ho bé. De mica en mica i al llarg de la nit, un degoteig de gent va anar arribant fins arribar a quasi una setentena. La dinamització va anar a càrrec d’un equip de quatre persones expertes que varen ser les encarregades de que la nit transcorreguera àgil i divertida. Fins i tot va haver-hi temps de fer sortides del recinte a buscar un entrepà o una beguda.

L’equip de dinamitzadors s’encarregava d’ajudar i explicar els jocs als participants. El joc és una forma de cultura i d’oci alternatiu que pot aglutinar diferents edats i generacions, asseure’s en un mateix espai i compartir una bona estona, mostrant les respectives habilitats a més de consolidar lligams socials.

Un dels jocs estrella era la partida de rol “Blood on the Clocktower”, a la qual s’hi havien inscrit prèviament els jugadors. Ben aviat, una quinzena de persones van anar formant una rotllana que esperava amb ànsia l’inici del joc i les instruccions de la narradora de la història. Més tard es va haver de formar una segona rotllana per encabir una altra tanda d’inscrits.

A les 12 de la nit, tal i com estava previst, es va donar per acabada la vetllada, que esperem tingui continuïtat l’any que ve donats els bons resultats d’aquesta primera edició.

Us deixem un seguit d’imatges de la nit!