El tractament del català en els llibres de text, a la seu d’Òmnium

Actualitat

09/05/06 (Redacció ÒC) El dilluns 8 va començar a la seu nacional d`Òmnium el curs d`Història Medieval de Catalunya de la mà de Rafael Català i Dalmau. L`historiador va conduir una sessió en la que es van repassar els fets més importants de la Catalunya comtal. La Marca Hispànica, la relació entre visigots i sarraïns i la importància de considerar la nostra terra com una zona de pas en l`època comtal. La setmana vinent el curs repassarà l`enfortiment dels comtats catalans medievals.

10/05/06 (Redacció ÒC)
L’Observatori de la Llengua catalana va presentar el 9 de maig el seu informe sobre ‘El tractament de la llengua catalana en els llibres de text de Secundària’. Aquest treball, que es va presentar a la seu nacional d’Òmnium, és un estudi sobre el tracte que el català rep  en l’educació escolar dels espanyols. El treball ha analitzat els llibres de text de 39 col·leccions difoses arreu de l’Estat espanyol, i ha donat un tracte diferenciat als que s’usen al principat de Catalunya, les Balears i el País Valencià.
L’estudi ha constatat que, si bé Anaya i Bruño s’aferren al secessionisme lingüístic, la majoria d’editorials opten pel rigor acadèmic per apuntar que la llengua parlada a València, Palma o Barcelona és la mateixa. De tota manera, l’informe també destaca una ‘part important de les edicions especials per al País Valencià’ presenten deficiències per ambigüitat o omissió pel que fa al tracte unitari de la llengua catalana. L’estudi, a més, ha constatat que els llibres de text adreçats a les comunitats amb el castellà com a única llengua oficial són deficients en la forma d’explicar la realitat plurilingüe de l’estat espanyol.