Final de curs del 2024-25 del projecte Apel·les

Actualitat

 

Des de fa 9 cursos conjuntament amb l’IDP-UB i Òmnium Eixample estem duent a terme el projecte Apel·les a diverses escoles de Barcelona i de Sant Cugat.

Aquest curs hi han participat 16 escoles, 35 aules i 26 voluntàries.

El projecte es va fent gran i a mesura que ens van coneixen ens demanen que anem a explicar-lo a diverses jornades (tant des de la UB com des de moviments de mestres) relacionades amb l’aprenentatge i l’ús de la llengua oral i escrita.

En aquestes jornades hi participen mestres i persones tècniques relacionades amb el món educatiu, així com amb l’adquisició d’aquestes competències.

Ens han convidat i hi hem anat a:

  • Jornades realitzades per l’IDP de la UB a l’Institut Escola Eixample el 14 i 15 de febrer.
    PARLAR, ESRIURE I LLEGIR, Experiències per combatre el pessimisme. La nostra contribució ha estat anomenada “Acompanyament per l’èxit de la lectura i l’escriptura. Hi van participar 120 professionals del mon educatiu, el projecte va tenir molt bona acollida i diverses escoles en van demanar per formar part del projecte.
  • Jornada realitzada a L’Hospitalet a l’Espai Llavors el 5 i 6 de juny. TEIXIM COMUNITATS LECTORES, Eines i experiències per a mestres i mediadors. La nostra contribució ha esta anomenada “Projecte Apel·les: mestres que continuen inspirant”. Hi van participar una trentena de mestres i professors, i al acabar la jornada ens van demanar si podien formar part de les escoles del projecte. Actualment estem treballant per fer una extensió com la que tenim a Sant Cugat a l’Hospitalet.

El 17 de juny d’enguany a la llibreria Byron de Barcelona hem fet l’última reunió d’aquest curs, en aquesta reunió, cada una de les voluntàries ha explicat un dels diferents material que ha utilitzat, (del que n’està molt contenta), quin objectiu te amb aquest material, com s’ha desenvolupat i quin resultat n’ha obtingut.
És una formula per fer conèixer els materials que s’elaboren en funció del que detecten cada una de les voluntàries i posar-los a disposició de totes, així anem fent un fons de material comú. És una activitat molt productiva i la fem sempre a final de curs.

En aquest moment estem treballant amb un projecte Pilot conjuntament amb l’IDP-UB, anomenat Apel·les infantil, amb el que volem treballar amb els infants de 1 a 3 anys, ajudant-los a l’adquisició i us del català, a tres escoles de l’Eixample. Creiem que és una etapa molt important per l’adquisició de la llengua i una gran ajuda pels aprenentatges posteriors.