La Festa Sambori aplega 400 alumnes del Camp de Tarragona

Actualitat

Més de 6.000 alumnes de 111 centres d’arreu del país presenten 194 obres en llengua catalana

Tarragona, 15 de maig de 2025- Quatre-cents infants d’onze centres educatius del Camp de Tarragona han participat en la Festa Sambori, que Òmnium Cultural ha organitzat a la Universitat Laboral de Tarragona. El Sambori és un dels principals projectes de cohesió i llengua d’Òmnium Cultural per fer front a les desigualtats educatives en una etapa vital, la infància i la joventut. Té l’objectiu d’enfortir les expectatives de futur i el sentiment de pertinença, de forma col·lectiva, promovent l’esperit crític, la llibertat d’expressió i la creativitat cultural, a través de la creació en equip de propostes artístiques audiovisuals, teatrals, literàries i/o plàstiques en català, a les aules dels centres educatius catalans.


La Festa Sambori del Camp de Tarragona, que s’ha celebrat avui a la Universitat Laboral, ha estat una de les vuit festes descentralitzades que enguany l’entitat ha tornat a organitzar per acollir el gran nombre d’infants i joves participants, que no para de créixer any rere any. En conjunt, més de 6.000 alumnes de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de 168 centres d’arreu del país, han presentat 194 obres
d’autoria col·lectiva i en llengua catalana, produïdes durant aquest curs escolar.


Enguany, el jurat ha atorgat onze mencions entre els projectes presentats, un del Camp de Tarragona. És el cas del projecte ‘Fomentant conductes respectuoses’, de l’Escola Doctor Alberich i Casas, de Reus. El jurat n’ha destacat “la creativitat de l’ús del còmic com a mitjà d’expressió artística i reivindicativa”.

A més, les obres del Sambori d’enguany han treballat temàtiques escollides pel mateix alumnat, com el feminisme, l’ecologisme, l’antiracisme, el pacifisme, la defensa i la cura del territori, la diversitat de gènere, la salut mental, l’antibullying, la memòria històrica, la defensa del català, la multiculturalitat, etc. i per fer-les, s’ha potenciat la creació de vincles i sinergies entre l’alumnat i les entitats de l’entorn local.