Les escriptores catalanes centren el VIII Curs de Literatura Catalana d’Òmnium Alt Empordà
“Memorial Jordi Plens”. La Federació de Colles de l’Aplec del Caragol de Lleida (FECOLL) convoca el Concurs de Rodolins i Versos Satírics / Memorial Jordi Plens per tal de fomentar aquesta llicència literària tant lleidatana, utilitzada en auques, discursos del Pau Pi, dels Reis Mags, loteries, garrotins i altres carrinclonades. El concurs es regirà per les següents BASES:
Òmnium Alt Empordà organitza la setena edició del Curs de Literatura Catalana que enguany se centrarà en analitzar i estudiar algunes de les escriptores més destacades de la nostra literatura. D’aquesta manera, el curs, que comença el proper 15 de febrer i que es farà a la Biblioteca Carles Fages de Climent de Figueres els dimecres de febrer i de març, tractarà escriptores com Mercè Rodoreda, Maria Mercè Marçal, Quima Jaume, Maria Aurèlia Capmany o Catarina Albert.
El tret de sortida del curs serà una conferència oberta a tothom a càrrec de l’escriptora Maria Mercè Roca amb el títol ‘Escriure, una crisi permanent’ el proper dimarts 15 de febrer a partir d’1/4 de 9 del vespre. L’endemà, dia 16, el curs començarà oficialment amb una ponència sobre les dones trobadores. Per inscriure’s al curs (20 euros socis d’Òmnium, 30 euros no socis) cal enviar un correu electrònic a [email protected] o trucar al mòbil 620531658.