L’escriptura jove pren el protagonisme amb el lliurament de la 3a edició dels Premis Literaris Baix Camp per a infants i joves
Òmnium Baix Camp lliura els seus guardons anuals al Centre Cívic Gregal en una jornada que ha combinat la narrativa i la poesia amb el ritme de l’escola Artis.
El passat dissabte, Òmnium Baix Camp va celebrar l’acte d’entrega de la 3a edició dels Premis Literaris Baix Camp per a infants i joves fins a 17 anys. Un premis que pretenen recuperar l’essència fundacional d’Òmnium: donar embranzida a la llengua catalana a través de l’escriptura entre els més joves. En aquesta edició, la tria de les obres guanyadores ha anat a càrrec d’un jurat expert format per Antònia Farré, Àngels Vidal i Montserrat Llauradó.
La matinal no només ha estat una celebració de la paraula, sinó també de les arts escèniques. La jornada ha comptat amb les vibrants actuacions dels grups Boogie Kids, The Quakes i No Gravity, de l’Escola de Dansa i Arts Escèniques Artis, que han omplert de ritme l’esdeveniment.
Els guardonats d’enguany han estat els següents:
Categoria de Narrativa:
3r i 4t de primària: Pol València Montoro, per ‘Llaminadures vs. verdures’.
1r i 2n d’ESO: Georgina Ferré Nogués, per ‘El vent’.
3r i 4t d’ESO: Laia Ferré Nogués per ‘La benvolguda mort’ i Dani Martín Contreras per ‘Silenci del far’.
1r i 2n de Batxillerat: Ruth Ortíz Laguna, per ‘Bon dia, ocellet’.
Categoria de Poesia:
5è i 6è de primària: Martina Beltran Quevedo, per ‘La tardor’.
1r i 2n d’ESO: Georgina Ferré Nogués, per ‘Vida’.
3r i 4t d’ESO: Mariona Luri Adrio, per ‘Or rosa’.
1r i 2n de Batxillerat: Júlia Monterde Pelagrina, per ‘Allò que el temps no esborra’.
Amb aquest certamen, Òmnium Baix Camp referma el seu suport als nous creadors i a la vitalitat de la cultura catalana.












