Milers de persones es concentren davant dels ajuntaments en favor de l’escola en català
,,,
Sota el lema “Per un país de tots, l’escola en català” milers de persones s’han concentrat aquest dilluns a la tarda davant els ajuntaments d’arreu de Catalunya en una crida fet per la plataforma Somescola.cat. Les concentracions en suport a l’escola catalana i al model de cohesió social que aquest representa s’han seguit d’una forma majoritària arreu del país i entre les més nombroses poden destacar-se les capitals de comarca –Vic, Vilanova i la Geltrú, Badalona, Tortosa, Lleida, Figueres…- i altres ciutats com Sant Boi de Llobregat, Cambrils o Salt (vegeu-ne imatges des d’aquí).
La concentració a la plaça Sant Jaume de Barcelona, la més nombrosa, ha concentrat més de 5.000 persones i s’hi ha sumat representants de tots els partits excepte PP i Ciutadans. Les concentracions ciutadanes han tingut, com a principals protagonistes els pares, mares, professors i sobretot molts nens i nenes, que després del seu primer dia d’escola, han participat també a les protestes en contra de les darreres amenaces sobre el model educatiu i lingüístic català.
En totes les concentracions s’ha fer la lectura del manifest de Somescola.cat en què es fa una crida a ‘continuar reforçant el model d’escola catalana i a lluitar amb tots els mitjans democràtics per no posar en perill la cultura i la cohesió social de Catalunya’.
En l’acte a Barcelona hi han estat també presents els representants de Somescola.cat: Miquel Àngel Essomba, director d’Unescocat; Imma Fuyà, presidenta de la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya; Muriel Casals, presidenta d’Òmnium Cultural; Teresa Casals, membre de Plataforma per la Llengua; Raül Manzano, president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, Josep M. Cervelló, membre del sindicat de treballadors de l’ensenyament USTEC.
El proper acte de Soemscola.cat tindrà lloc el dilluns 26 de setembre, Dia Internacional de les Llengües, al paranimf de la Universitat de Barcelona. En l’acte acadèmic es parlarà, entre altres coses, del paper cohesionador de la llengua en la nostra societat.
Vegeu fotos de les concetracions arreu de Catalunya des d’aquí.

