Mònica Pagès revela els secrets de l’orquestra
,,,
14/05/2008 (Redacció ÒC)
Mònica Pagès, periodista especialitzada en música clàssica, va il·lustrar el passat dimarts les característiques de l’orquestra simfònica a la jornada introductòria de la quarta sessió del cicle ‘La música a través de les seves formacions’. Pagès va exposar la importància de considerar la música com ‘una expressió per a la dansa, per al moviment de l’esperit i del cos, per molt que ho escoltem asseguts’. Aquest moviment és el que marcaria les obres amb la ‘intenció de commoure’. La periodista va fer un recorregut pels canvis històrics de la formació i, sobretot, dels seus instruments ‘que sempre han evolucionat per donar més potència d’acord amb l’àmbit o sala en què es representava’. Pagès també va explicar els motius de l’aparició del director d’orquestra, figura que abans representava el primer violí i que sorgeix amb el creixement la l’orquestra.
Mònica Pagès, periodista especialitzada en música clàssica, va il·lustrar el passat dimarts les característiques de l’orquestra simfònica a la jornada introductòria de la quarta sessió del cicle ‘La música a través de les seves formacions’. Pagès va exposar la importància de considerar la música com ‘una expressió per a la dansa, per al moviment de l’esperit i del cos, per molt que ho escoltem asseguts’. Aquest moviment és el que marcaria les obres amb la ‘intenció de commoure’. La periodista va fer un recorregut pels canvis històrics de la formació i, sobretot, dels seus instruments ‘que sempre han evolucionat per donar més potència d’acord amb l’àmbit o sala en què es representava’. Pagès també va explicar els motius de l’aparició del director d’orquestra, figura que abans representava el primer violí i que sorgeix amb el creixement la l’orquestra.