Neix Consum Català, una nova entitat que vol defensar els drets lingüístics dels consumidors

Actualitat

[22/06/2005] Òmnium Cultural de Badalona i la Coordinadora d’Associacions per la Llengua han presentat conjuntament un seguit d’al·legacions al Reglament d’Usos Lingüístics que l’Ajuntament de Badalona tramita a hores d’ara. El reglament es trobava en exposició pública, i ara la regidoria responsable està estudiant la incorporació de les esmenes presentades, amb vista a la seva aprovació definitiva. Aquí podeu descarregar-vos el document amb les al·legacions presentades.

29/06/05 (Redacció ÒC)
Consum Català és una nova associació de consumidors que vol posar l’accent a solucionar les discriminacions lingüístiques que pateix el ciutadà

Òmnium Cultural, la Plataforma per la Llengua i la Coordinadora d’Associacions per la Llengua han avalat avui el naixement de l’Associació Catalana de Consumidors-Consum Català, una nova entitat que vol posar l’accent en la defensa dels drets lingüístics dels ciutadans. La nova associació s’ha presentat aquest matí públicament, però ja fa mesos que ha començat a treballar, i de moment ja compta amb prop de 500 socis.

Consum Català sorgeix de la constatació que hi ha un buit per cobrir la defensa dels drets dels consumidors: la defensa de les discriminacions lingüístiques que el ciutadà català pateix diàriament en la seva vida quotidiana. L’objectiu de la nova associació és, segons ha dit avui el seu president, Francesc Jordi, ‘promoure el consum actiu, responsable i transformador’. En aquest sentit, l’associació treballarà per defensar els drets del consumidor des d’una òptica general, però molt especialment els drets lingüístics. Segons Jordi, aquesta és una qüestió que no tracten altres entitats similars, i per tant serà l’especificitat pròpia de Consum Català. A banda de la part lingüística, però, tindrà també una gran importància dins dels objectius de l’organització el foment del consum ètic i responsable i mediambientalment sostenible.

La presentació ha comptat amb l’assistència del president d’Òmnium Cultural, Jordi Porta, la portaveu de la Plataforma per la Llengua, Sònia Llinàs, i el representant de la Coordinadora d’Associacions per la Llengua, Pep Ribas. Com ha expressat Francesc Jordi, l’entitat vol aconseguir en poc temps 2.000 socis per convertir-se en l’associació més representativa del sector del consum, i ja s’ha marcat els primers objectius: entre els seus projectes, hi ha el de treballar per garantir el compliment dels drets dels consumidors en els sectors de les agències de viatges, els mitjans audiovisuals i les agències immobiliàries.