Òmnium celebra Sant Jordi als carrers de Catalunya
Aquest dimarts 26 d’abril, arriba la tradicional sessió de cinema en català que ofereix Cine Club Vic amb la col·laboració d’Òmnium Osona. Enguany, la pel·lícula escollida és “Caracremada” que es complementarà amb el curt “Les bessones del carrer de Ponent”.
Òmnium Cultural obria el passat 18 d’abril la celebració de Sant Jordi amb La Festa amb escriptors i editors a la Sala Luz de Gas i el tancarà aquest dissabte dia 30 a Perpinyà amb els premis de la Nit de Sant Jordi. Al llarg d’aquests dies, i molt especialment durant la Diada, Òmnium ha volgut fer de la cultura, els escriptors i els lectors els protagonistes d’una festa per excel·lència al nostre país.
Més de trenta autors van passar a signar llibres a la quinzena d’espais Òmnium arreu de Catalunya. Entre aquests cal destacat que també ho van fer Jaume Cabré i Albert Manent, premi d’Honor de les Lletres Catalanes 2010 i 2011 respectivament, els quals van signar únicament llibres a l’espai Òmnium de Rambla Catalunya de Barcelona.
Seguint la tendència dels llibres més venuts, Ramon Solsona, Premi Sant Jordi de novel·la a la passada Nit de Santa Llúcia, va ser un dels autors que va generar més expectació i cues. Cal agrair també la participació dels altres autors, que consolidats o novells, han publicat aquest Sant Jordi, i han estat reconeguts amb algun dels premis Òmnium. Entre aquests, us animem consultar els resultats dels premis Drac a Solsona, així com la relació d’autors convidats. També a veure els més de dos-cents títols que va registrar la Llança de Sant Jordi i que van servir de prèvia perquè prop de 3.000 lectors fessin la seva tria.

