PREMI DIVULGACIÓ CIENTÍFICA HUMBERT TORRES

Actualitat

El passat 16 d’abril Òmnium Mataró – Maresme va desplaçar un autocar amb gent vinguda de tota la comarca a la manifestació de València.

El dia 15 d’abril, al paraninf de la Universitat de Cervera, es va fer el lliurament del premi de divulgació científica Humbert Torres, convocat conjuntament per Òmnium Cultural, Talència-Catalunya Recerca i la Fundació Pública de l’Institut d’Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida.

 

L’objectiu del premi és divulgar idees, teories o pensaments de qualsevol de les branques del saber, perquè, més enllà de l’especialitat acadèmica on sovint la ciència es veu reclosa, el premi pretén democratitzar el coneixement sense per això perdre el rigor i l’honestedat intel•lectual.

 

El guanyador va ser el senyor Jordi Bosch i Meda, amb l’obra “L’estat del malestar. Una anàlisi de l’actual crisi immobiliària, financera i social”, un treball que vincula la crisi econòmica actual amb la complicitat dels poders polítics que no van intervenir com hagués calgut, i posa de manifest com aquesta connexió ha generat unes conseqüències no només econòmiques, sinó també humanes i socials. Una bona obra de divulgació, tant per l’estructura i el desenvolupament com per les conclusions.