Redescobrint Reus, ciutat de cultura amagada

Actualitat

En aquesta edició 6.260 nois i noies de quaranta centres de les comarques de l’Alt Camp, el Baix Camp, la Conca de Barberà, el Priorat i el Tarragonès han participat en l’únic concurs de narrativa escolar que es fa arreu dels Països Catalans

El passat dissabte 16 de febrer Omnium Cultural va organitzar una ruta escultòrica a càrrec de Maria Lucea Roig, estudiant de periodisme de la URV. La ruta va consistir en un recorregut per conèixer els diferents monuments als fills il·lustres de Reus, amagats per la ciutat. Només va ser un tast de tots els monuments recollits en el treball de recerca de Monuments als fills il·lustres de Reus amb el que Maria Lucea Roig va guanyar el Premi treballs de Recerca de Batxillerat de la URV en l’àmbit d’història de l’art de 2010

La trobada, planificada pel grup Quedem? de l’entitat, va ser tot un èxit i amb un gran nombre de participació. Van ser aproximadament 30 persones les que es van reunir a la plaça Prim a les 11 del matí, on s’iniciava la ruta.  

El primer monument inclòs a la ruta va ser l’estàtua del General Prim del 1891 a càrrec de Lluís Puiggener

El recorregut a peu va passar pel  raval Santa Anna, on es troba la placa de la casa de Gabriel Ferrater, fins arribar a la plaça Catalunya per veure el monument a Joaquim Bartrina. Posteriorment es vam anar a l’Ajuntament  on vam poder observar les escultures a Antoni Gaudí i Ceferí Oliver. Allí, Úrsula Subira Carrasco va fer una explicació sobre l’escultura de la Dona jacent de Joan Rebull.

Seguidament el grup es va desplaçar al carrer Jesús, on hi ha les plaques del naixement d’Eduard Toda i Josep Llovera. Per finalitzar la ruta dels fills il·lustres es va anar fins la Prioral de Sant Pere per visitar la tomba del cor del pintor Marià Fortuny. L’última parada va ser a la plaça  del Baluard per contemplar el monument De L’inici al Al finit de Marc Llaurador. La jornada va ser tot una caixa de sorpreses per als assistents que es van meravellar de la varietat artística de la ciutat. De ben segur que ara l’observaran amb uns altres ulls i aniran sempre ben atents a tot allò que es puguin trobar.

Maria Lucea Roig

Maria Lucea Roig és estudiant de periodisme i autora del treball de Recerca   “Monuments als fills il·lustres  de Reus” que va rebre una menció especial del Departament d’Ensenyament per la seva qualitat. Aquesta activitat no hauria estat possible sense ella, que ens va acompanyar entusiastament com a guia i voluntària en aquest projecte que estimem tant.