Roc Casagran presenta Somiàvem una illa a Sort, Premi Sant Jordi 2024 d’Òmnium Cultural

Actualitat

Roc Casagran, darrer guanyador del Premi Sant Jordi de novel·la, ha presentat, a Sort, la seva novel·la Somiàvem una illa, en un acte que va reunir lectors i lectores al voltant de la literatura i la reflexió sobre la comunicació en el món actual.

Casagran va conversar sobre la seva obra i el procés creatiu que l’ha portat a escriure aquesta novel·la, on explora les incomunicacions i connexions humanes a través de la metàfora de vuit illes. L’autor va destacar la importància de «parlar i comunicar-se» no només en els moments difícils, sinó també com a via per compartir i comprendre la vida.

La protagonista del llibre, la Carla, és una dona d’uns quaranta anys que afronta una sotragada emocional, i el seu viatge vital s’entrellaça amb les característiques de cadascuna de les illes, oferint al lector un joc literari que convida a reflexionar sobre les relacions, les xarxes socials i el paper de les paraules en la societat contemporània.

Durant l’acte, Casagran també va compartir detalls sobre el seu procés d’escriptura i va parlar del que ha significat per a ell rebre el Premi Sant Jordi, una fita que li ha obert les portes a nous lectors i lectores i que consolida una trajectòria literària que abasta la novel·la, la poesia i la literatura infantil i juvenil, amb títols tan celebrats com Ara que estem junts o Direm nosaltres.

L’activitat s’emmarca en la voluntat d’Òmnium Pallars i la Biblioteca de Sort de promoure la literatura catalana i crear espais de trobada entre autors i públic al territori.