Tornen els cursos a la Lleialtat Santsenca!

Actualitat

Aquest octubre tornem a oferir-vos diferents espais on seguir cultivant l’esperit crític i el neguit pel coneixement i la creació! 

Vols començar el curs aprenent sobre la història contemporània del nostre país? Fa temps que volies participar d’un club de lectura? Tens el neguit d’explorar la teva creativitat a través de l’escriptura creativa? Aquí tens tres propostes!

 

  • LECTURES VALENCIANES «RENÀIXER DEL FANG I DE LES CENDRES»

El desastre de la Dana ha colpejat el País Valencià amb efectes que s’allarguen en el temps. A les àrees més afectades, el teixit cultural, com llibreries i editorials, segueixen necessitant el nostre suport.

Des de Sants, de la mà del mestre, escriptor i activista cultural Rafel Casas, proposem una trobada literària on presentarem obres premiades i reconegudes, d’una alta qualitat i diversitat de gèneres, d’autors i autores del País Valencià. Comptem amb la seva complicitat, de manera que alguns cops ens acompanyaran físicament i altres, virtualment.

Com s’ha fet des del sector musical o del teatral, estem convençuts que els clubs de lectura també poden establir ajudes i enfortir lligams culturals entre el País Valencià i Catalunya.

Per això, les col·laboracions econòmiques d’aquesta activitat literària aniran destinades a llibreries i editorials de l’àrea afectada per la Dana. Els donatius de les persones que assisteixin al curs complet es recaptaran el primer dia. Les persones que vinguin puntualment pagaran el dia que assisteixin. No s’acceptarà efectiu.

COL·LABORACIÓ EN EL COST: 60 euros no socis i 30 euros socis d’Òmnium Cultural per al curs complet, 8 euros/sessió per a qui vingui a sessió puntual.

PLACES LIMITADES: 40 persones

SESSIONS:

  • 14 d’octubre: Rafa Lahuerta «Noruega» (Drassana)

  • 11 de novembre: Isabel-Clara Simó «Júlia» (La Magrana)

  • 9 de desembre: Víctor Labrado «Nascuts del fang» (Bromera)

  • 13 de gener: Mariló Àlvarez «Suïcidis S.A. (Crims.cat)

  • 10 de febrer: Manuel Baixauli «Cavall, atleta, ocell» (Periscopi)

  • 10 de març: Mònica Richart «La dona invisible» (El Bullent)

  • 14 d’abril: Gemma Pasqual «La puta i la santa» (Comanegra)

  • 12 de maig: Silvestre Vilaplana «Suburbis» (Crims.cat)

  • 9 de juny: Ferran Torrent «El jo que no mor» (Columna)

Ja pots inscriure’t a l’enllaç següent! https://form.jotform.com/251982934749373 

 

  • CURS D’HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA A CATALUNYA SEGLES XIX I XX

Cicle de xerrades per conèixer la Història del nostre país de la mà del professor de l’UB de Geografia i Història i comissari del Museu d’Història de Catalunya, Martín Iturralde. Tindran una continuïtat de 3 anys per aprofundir en la història d’aquests segles tan convulsos, XIX i XX.

Aquest curs planteja un recorregut per la Història de Catalunya des de la crisi de l’Antic Regim i la Guerra del Francès fins la Segona República (1931-1939). No només s’analitzaran de manera crítica aspectes de caràcter polític, sinó també econòmics, socials, culturals i de gènere que ajudin a interpretar d’una manera multi causal l’encaix de Catalunya dins el conjunt de l’Estat Espanyol en les diverses fases del període escollit.

COL·LABORACIÓ EN EL COST: 60 euros no socis i 30 euros socis d’Òmnium Cultural.

PLACES LIMITADES: 60 persones

SESSIONS:

  • 8 d’octubre – La crisi de l’Antic Règim i la Guerra del Francès (1808-1814).
  • 12 de novembre – Restauració Absolutista (1814-1820) i Trienni Liberal (1820-1823).
  • 10 de desembre – Dècada Ominosa (1823-1833) i la construcció de l’Estat Liberal (1833-1844).
  • 14 de gener – El període Isabelí (1843-1868).
  • 11 de febrer – El Sexenni Revolucionari (1868-1874).
  • 11 de març – La Restauració Borbònica (Alta Restauració, 1874-1903).
  • 8 d’abril – La Baixa Restauració i la crisi de l’Estat Centralista (1903-1923).
  • 13 de maig – La dictadura de Primo de Rivera (1923-1930).
  • 10 de juny – La II República (1931-1939).

Ja pots inscriure’t a l’enllaç següent! https://botiga.omnium.cat/categories/691-curs-d-historia-contemporania-a-catalunya-segles-xix-i-xx-.html

 

  • CURS D’ESCRIPTURA CREATIVA

Vols créixer com a escriptor/a? Explorar els límits de la teva creativitat? Millorar la qualitat de les teves produccions? Si aquestes preguntes ressonen en tu, aquest Curs d’Escriptura creativa és la solució. Siguis principiant o no, aquest taller t’ajudarà a millorar la teva veu única i a desenvolupar les habilitats narratives necessàries per captivar a les lectores i lectors.

Explora els fonaments de l’escriptura creativa mentre aprens tècniques narratives poderoses que et permetran crear personatges brillants, ambientar escenes evocadores i teixir trames emocionants. A través de diferents gèneres literaris, ampliaràs el teu coneixement i guanyaràs confiança com a escriptora.
El curs ofereix un enfocament interactiu i dinàmic, amb exercicis pràctics, debats i sessions de retroalimentació constructiva, en el que gaudirem del plaer d’escriure i compartirem la nostra passió amb altres persones enamorades de la paraula escrita.

Aprofita aquesta oportunitat per nodrir les teves aptituds i deixar que les teves històries prenguin vida. Uneix-te a nosaltres en aquest emocionant viatge cap a l’escriptura creativa!

PROGRAMACIÓ:
(!!! EL PROGRAMA D’AQUESTA EDICIÓ ÉS EL MATEIX QUE EL CURS ANTERIOR)

. Introducció a l’escriptura creativa
. Els personatges
. L’estructura narrativa i la trama.
. Els diàlegs
. Dir i mostrar
. La descripció
. Els punts de vista narratius
. Els cinc sentits
. El procés creatiu

OBJECTIUS DEL CURS:

. Desenvolupar habilitats d’escriptura creativa mitjançant l’exploració de gèneres literaris i tècniques narratives.
. Estimular la creativitat i la imaginació per generar idees originals i històries úniques.
. Aprenentatge de tècniques narratives i literàries per millorar la qualitat dels escrits.
. Superar el bloqueig creatiu amb estratègies i exercicis específics.
. Millorar la capacitat d’expressió escrita amb un estil propi i una comunicació clara.
. Fomentar la lectura crítica per aprofundir en la comprensió narrativa i enriquir l’escriptura pròpia.
. Proporcionar un ambient de retroalimentació constructiva per millorar i créixer com a escriptors.
. Promoure la publicació i difusió dels treballs creatius per aconseguir reconeixement i compartir-los amb el públic.
. Fomentar el plaer d’escriure i descobrir la satisfacció de crear històries i compartir-les amb altres persones.
. Elaborar un projecte individual.

DATES DEL CURS:

  • 28 d’octubre 2025
  • 25 de novembre 2025
  • 16 de desembre 2025
  • 27 de gener 2026
  • 24 de febrer 2026
  • 24 de març 2026
  • 21 d’abril 2026
  • 26 de maig 2026
  • 16 de juny 2026  

HORARI
Últim dimarts laborable de cada mes, de 19:00h a 20:30h.
Inici a l’octubre del 2025 i finalització al juny del 2026.
A la Lleialtat Santsenca. C/Olzinelles, 31

Col·laboració en el cost de l’activitat:
– 60 euros no socis
– 30 euros socis d’Òmnium Cultural

Places limitades:  20 persones.

SERGI CAPARRÓS. Mestre i escriptor. Va néixer a Barcelona el 2 de juliol de 1985. Mestre i, des de fa anys, compagina la docència amb l’escriptura professional i altres activitats formatives relacionades amb la literatura. Formador del Curs d’Escriptura Jove, d’Òmnium Sants Montjuïc. Fa tallers i xerrades a l’alumnat escoles i instituts sobre el gust per la lecto-escriptura i escriptura creativa. El representa Asterisc Agents (Fishing Talent SL).

Ja pots inscriure’t a l’enllaç següent! https://botiga.omnium.cat/categories/696-curs-escriptura-creativa.html