Carregant Esdeveniments

Píndoles: Microteatre fora del teatre

Actes i activitats

8 de juny, 20:00 h - 10 de juny, 22:00 h de 2018
Al Castell de Montjuïc de Barcelona trobaràs 18 petites grans històries de 15 minuts de durada en espais on mai ningú s’imaginaria fer-hi ni veure-hi teatre. Una nova manera de veure i viure el teatre, amb propostes per a tots els gustos amb un denominador comú: la qualitat.
Píndoles – Festival de Microteatre Fora del Teatre (8, 9 i 10 de juny)
 
Després de tres edicions d’èxit, el festival estrena seu: el Castell de Montjuïc de Barcelona, on hi estrenarà petites grans històries de 15 minuts de durada en espais on mai ningú s’imaginaria fer-hi ni veure-hi teatre. Tot plegat una experiència única, una nova manera de veure i viure el teatre. I la premissa és aconseguir-ho amb una programació de luxe i ben variada: drama, comèdia, thriller, espectacles d’objectes, teatre, dansa, circ, performance… En definitiva, amb propostes per a tots els gustos amb un denominador comú: la qualitat.

Reserva aquí al preu especial de 3,5 €/funció amb el codi: Omniumpin18 o a taquilla ensenyant el teu carnet

Tria el teu itinerari!

Divendres 8

Dos pájaros de un tiro. Drama. Tot passa entre una cel·la i un pis franc. El Trapi, el Moro i el Masfias tramen plans i trenquen pactes. El que pot semblar un acudit de camells ens convida a endinsar-nos en la fragilitat dels llaços d’amistat quan el narcotràfic es barreja amb la justícia i la premsa, amb més d’una sorpresa.
 
El Cruce. Manipulació d’objectes. La història d’una cruïlla que sembla no tenir sortida. Amb grans dosis de senzillesa i poesia visual, A2manos presenta un peça de teatre d’objectes sobre el coratge i la recerca d’alternatives. Substituint les paraules per un llenguatge molt particular i alhora molt universal: la manipulació de les peces d’un joc de tangram”.
 
RRHH. Comèdia. Ens trobem als processos de selecció de personal del departament de Recursos Humans d’una gran empresa, a punt de presenciar la darrera entrevista del dia. Gràcies a un mecanisme especial, podrem descobrir quins pensaments s’amaguen darrere d’una entrevistada que vol el lloc de treball amb tota la seva ànima i una entrevistadora que ha de prendre una decisió que li pot canviar la vida per complet. 
 
Duel. Thriller. El títol no porta a engany. Dos personatges anònims es troben en el que serà el passatge més decisiu de les seves vides: un duel. Un duel que serà al mateix temps verbal i esgrimístic, i també un viatge pels diferents referents mítics i cinematogràfics del duel d’honor. I será durant la consumació de l’enfrontament, a temps real, que anirem descobrint les veritables raons del greuge que originà el duel. 
 
Duérmete niño. Comèdia. Ja dormiu bé? Et dorm? Quina cara que fas, eh…Ui, i dorm amb vosaltres? I quan teniu temps per… Diuen que tenir fills et canvia la vida. Però, i si puguessis tirar enrera? I si algú tingués la clau per fer-ho? I si apretant un botonet ho puguessis parar tot? Tornar enrera, sense haver de donar cap mena d’explicació…
 
L’Article. Drama. Un jove redactor ha escrit un article bomba sobre el Procés. El director del diari no voldrà publicar-li. En la discussió saltaran espurnes que faran trastocar l’idealisme de l’un i el pragmatisme de l’altre. 

Dissabte 9

Aquest sol, hi és per a tots? Drama. La vida tranquil·la d’un home es capgira quan una bomba cau sobre casa seva. La Guardia Costiera Italiana i Les Forces Armades de Malta reben trucades de socors des d’una barcassa al mig del Mediterrani. Quina és la seva reacció? Espectacle creat lliurement a partir de les converses telefòniques filtrades pel diari L’Espresso el 2017, fragments de Mercè Rodoreda i la cançó Marxar de Guillem Ramisa.
 
A propósito del miedo a volar. Comèdia. Sergio odia volar. Li té autèntic pànic…  Avui agafa un vol per tornar a casa després de 2 anys a Nova York.  Un retrobament inesperat i excitant a l’avió dispara la seva imaginació, la qual de vegades vola més alt que els mateixos avions.  Però… Què ens desperta la por?  ¿La realitat o les nostres fantasies?
 
Circ. Què és el públic per un espectacle o performance? Quants artistes som els seus servents, com una eina de reflexió, de divertiment, de provocació, d’identificació, etc. La dificultat que apareix entre el circ i el significat: el voler transmetre alguna cosa a través de gestos fora del comú, on l’habilitat pot sobrepassar el missatge o ser-ne l’únic contingut.
 
Jo, desconegut. Musical. Què faries, si en el teu pitjor moment de frustració, just quan ets a punt de llençar la tovallola, se t’aparegués al teu escriptori de casa un missatge de salvació? I si aquesta carta, signada per algú altre, parlés de tu, com si et conegués de sempre? Jo, desconegut parla d’aquelles últimes oportunitats que ens donem quan ens rendim davant l’obsessió per la felicitat sense èxit.
 
La solitud de l’U. Drama. 1 d’octubre de 2017. Esplanada davant d’una escola on s’està votant el referèndum d’independència. Una mestra i un policia mobilitzat a Catalunya es troben cara a cara. Ella decidida a protegir les urnes, ell decidit a impedir-ho. 
 
Parla’m. Comèdia. Una dona atrapada en la ficció d’una realitat ideal. Ell, guapo, molt guapo, potser massa guapo. I callat, molt callat, potser massa callat. Amor, silenci, soledat, Corte Inglés.
 

Diumenge 10

 
Alex Barti. Titelles per a adults. La inversemblant simbiosi entre manipulador i ninot fan que l’espectador pugui traspassar la frontera entre realitat i ficció. ¿No és potser Barti tan humà com Alex? I és que Barti, el complex titella, ¡és viu! La seva forma de moure parla per si mateix. Tot d’una ens mira, gesticula, mostra les seves dents, mou els seus dits, i el seu caràcter, les seves emocions, els seus canvis d’humor es reflecteixen amb tanta naturalitat a la cara de drap que no pots fer res més que emocionar-te. Els seus ulls sempre estan buscant noves oportunitats amb les quals fer sentir l’essència de la vida, l’alegria més genuïna, la innocència.
 
Arpenaz 4.1. Drama. Cau la nit a la zona d’acampada, les proves de so han acabat, en un rotllana de cadires es prepara Aigua de València, una noia es maquilla i un noi no. De lluny només se sent el baix, i el bombo que a cada negra sacseja els fonaments d’una relació, de l’amor, del sexe, del món.
 
Welcome to Berlín. Comèdia. En Carles i la Berta estan en el millor moment de la seva relació. Tenen 27 anys i no viuen junts (no perquè no volen, sinó perquè no s’ho poden permetre). Però la Berta rep una beca per treballar 6 mesos a Berlín, i ara només tenen 24 hores per decidir si diuen bye bye a Barcelona o a la seva relació. Welcome to crisi de parella.

Ambulantis. Multidisciplinar. Basat en un gran nombre d’entrevistes, “Ambulantis” és un projecte multidisciplinar escènic que desde l’any 2010 porta investigant entorn les persones quan es traslladen temporalment o permanentment del seu lloc d’origen. Una oda a les persones quan viatgen. Premi Inund’art 2011. “Teatre fet a mà” (José Henriquez, La Guía del Ocio). Presentat a la Fira de Tàrrega, el Museu de la Història de la Immigració de Catalunya i el Festival LOOP de Barcelona, entre d’altres.
 
El sopar. O de com ella sopa tota sola el dia de l’aniversari de la mort del seu pare. Drama. O de com ens intentem consolar criticant el capitalisme amb filosofia barata. O, fins i tot, de com ens auto-convencem amb frases apreses en llibres il.lustrats que ens allunyen i protegeixen de la colpidora veritat de la mort. O, potser, de com la carn, la sang i el dolor guanyen la batalla al llenguatge.
 
La Inversemblant Peripècia d’en James Richards. Comèdia. Em dic James Richards. Una nit, tornant a casa, vaig quedar inconscient per culpa d’ensopegar d’un cau de conills. Quan vaig despertar estava a un món paral•lel. Com el nostre però en un altre plànol temporal o alguna cosa així. No recordo com hi vaig arribar, només el cau de conills enmig del no res. No em creieu? En tinc proves. Us prometo que és ben cert. No m’agraden gens les mentides. Us ho juro pels Beatles.

Reserva aquí al preu especial de 3,5 €/funció amb el codi: Omniumpin18 o a taquilla ensenyant el teu carnet