Comunicat d’Òmnium Nou Barris (setembre)

La Junta d’Òmnium Nou Barris ens hem reunit telemàticament el dijous 3 de setembre. Malgrat la situació de la Covid, seguim treballant, amb determinació i moltes ganes. Seguim formant-nos i fent cultura i país des de casa amb videoconferències.

En la darrera reunió d’aquest mes de setembre, hem parlat del Premi Juncadella. Us informem que continuem amb el premi i que ja tenim el trofeu a punt.

Aquesta vegada, el jurat es reunirà telemàticament. La incertesa de la Covid ens acompanya i, com que no podem preveure què passarà la primera setmana de novembre, queda pendent decidir el format de l’acte. Us farem saber si serà virtual i/o presencial. Ja tenim algunes candidatures, però us recordem que teniu temps de presentar-ne fins al 15 de setembre.

També hem parlat de la Diada. L’Onze de setembre a Nou Barris serà diferent d’altres anys, però important. Volem que sigui una diada festiva. Tanmateix, com és habitual, Òmnium dona tot el suport a l’ANC, que és qui lidera l’organització dels actes de la tarda.

Enguany, Òmnium Nou Barris celebrarà un breu acte tancat sense públic i per a mitjans, amb posicionament polític de l’entitat, i contingut artístic. L’acte s’acompanyarà d’una acció simbòlica per denunciar la magnitud de la repressió de l’Estat espanyol, tot representant els més de 2.500 represaliats des de la tardor del 2017.

Omnium Nou Barris ho fem juntament amb Sant Andreu, a la Meridiana amb el Passeig Fabra i Puig.
 L’acte serà de les 17.14 fins a les 19 h.
Les mesures sanitàries seran extremes. Hi haurà control d’accés i caldrà haver-s’hi apuntat prèviament.
En la dinàmica de donar tot el suport, us animem a fer un pas endavant i apuntar-vos-hi.
Participa en l’acte o com a voluntari o voluntària per tal que Omnium Nou Barris tingui la màxima presència!
Inscripció per participar en l’acte de la Diada : https://www.inscriu.me/ca/11s-2020-a-barcelona-sant-andreu-nou-barris

Inscripció per participar com a persona voluntària: https://forms.gle/vkS1udrpXYZLt3iz7

Hem parlat de l’Ateneu la Bòbila de Porta – Totxana

Ja sabeu que ens reunim el primer dijous de cada mes a l’Ateneu la Bòbila de Porta. Com que necessitem un espai per a magatzem hem decidit que buscarem un espai.

També hem parlat del premi Sambori. Tenim els llibrets a la Seu Nacional; els anirem a buscar i els enviarem a les escoles i instituts del barri per correu.

Ja sabeu que som una junta jove, però molt solidària, i present cada dia més al barri. Sabem de primera mà que la situació al barri continua sent molt dura, per això estem a peu de carrer i no perdem de vista la resta de reivindicacions, com la llibertat dels presos i les preses, i la fi de la repressió. Tot i que la majoria d’accions les hem fet  telemàtiques, tornem al carrer, sempre amb les mesures sanitàries adequades!

Esperem que us trobeu bé de salut i us animem a contactar amb nosaltres per a qualsevol dubte. Seguim sent pacífics, actius i, ara més que mai, responsables. Per això, quan surtis al carrer, posa’t la mascareta i, si és la d’Omnium, encara millor!!!

Esperem superar la Covid i poder-nos retrobar amb vosaltres ben aviat.
Entre tots ho farem possible!

Salut per a tothom!