Òmnium Cultural del Bages proposa un itinerari històric sobre la Guerra del Francès dins del projecte Quedem?

Actualitat

,,,

L’activitat es preveu per al dissabte, 14 de juny i és gratuïta

Dins del projecte
Quedem? d’Òmnium Cultural -un programa de llengua, lleure i cohesió social, creador d’espais de trobada i participació per a tots els ciutadans i ciutadanes del Bages- s’organitza el proper dissabte, 14 de juny al matí un itinerari històric per conèixer els llocs més emblemàtics de Manresa en La Guerra del Francès (1808-1814), guiat per historiadors.

La ruta, que s’organitza per commemorar el bicentenari de La Guerra del Francès a Manresa, començarà a la Sala d’Història de la Ciutat del Museu Comarcal de Manresa. Després es farà un recorregut pels carrers afectats pels incendis que hi va haver, es visitarà l’edifici de l’Ajuntament i, finalment, es visitarà el Museu de la Seu i el Parc de la Seu.

La Catalunya central va tenir un paper molt destacat en els episodis bèl·lics de la guerra napoleònica i Manresa, que no va estar dominada per l’exèrcit francès durant el conflicte, es va convertir en un dels focus de la rebel·lió contra la nova autoritat francesa.

Per assistir-hi cal trucar a Òmnium Cultural del Bages, al telèfon
938726321. Les places són limitades i s’assignaran per rigorós ordre d’inscripció. L’activitat, com totes les del programa Quedem?, és gratuïta.

Dissabte 14 de juny
a les 10’45 h
Durada aproximada: 3h.
Lloc de trobada: davant del Museu Comarcal de Manresa. (Oficina de Turisme) Via de Sant Ignasi, 40 baixos.

Activitat gratuïta. Places limitades

Quedem Bages

Fitxa

Òmnium Cultural Bages

C/ Bruc, 99, 1r
08242 Manresa
Tel. 938726321

Més informació:

Avui.cat 
3cat24.cat