Durant els darrers 60 anys, Òmnium mai ha deixat de treballar per la llengua i la cultura catalanes. I tampoc ho farà ara. Amb aquest objectiu, l’entitat va impulsar l’any 2021 la campanya El català és teu. Perquè, davant la voluntat uniformitzadora d’un Estat que ha renunciat a la seva diversitat cultural i lingüística, com demostra l’aprovació de la llei de l’audiovisual, Òmnium planta cara amb una triple línia d’actuació per treballar allà on volen que el català sigui invisibilitzat.
La llengua catalana té una salut de ferro en àmbits com l’editorial, però pateix un retrocés important en àmbits com l’escola o la integració de les persones nouvingudes, el jovent o els nous formats. Per exemple, només el 36% de la ciutadania utilitza el català d’una manera habitual en el seu dia a dia. I en el cas de les plataformes audiovisuals, té una presència quasi irrisòria que no arriba al 2%. O en el cas del consum de videojocs, només un 5,5% és en català vers el 63,7% en castellà (Font: Idescat).
Per mirar de revertir aquesta situació, Òmnium destina gairebé la meitat del seu pressupost en projectes vinculats a la llengua i cultura catalanes. Perquè allà on el català retrocedeix, Òmnium actua.